برای اکثریت افراد تنوع بسیار هیجان انگیز است. حال تصور کنید که اگر این تنوع در یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشر یعنی رابطه جنسی صورت گیرد تا چه حد می‌تواند دلپذیر و جذاب باشد. اکثر زوجین و پارتنرهای جنسی در سکس خود فقط از چند پوزیشن جنسی استفاده می‌کنند. در حالی که ده‌ها پوزیشن جنسی لذت بخش وجود دارد که می‌تواند هیجان رابطه جنسی را بیش از همیشه به اوج برساند. اگر مایلید کاملا اصولی در مورد هر یک از این پوزیشن‌ها اطلاعات داشته باشید، تا انتها همراه ما باشید. لذت بخش‌ترین پوزیشن جنسی در نظر اکثریت زنان و مردان کدام است؟

آنچه در این مقاله می خوانیم

مشکلات جنسی؛ عامل بیش از 70 درصد از طلاق ها

حتما اطلاع دارید که روز بروز آمار طلاق در کشور ما افزایش می‌یابد. علت طلاق به ده‌ها عامل مختلف می‌تواند مرتبط باشد اما در صدر آنها مشکلات جنسی قرار دارد. به دنبال رابطه جنسی اگر زوجین به اوج لذت جنسی نرسند و یک ارگاسم رضایت‌بخش را تجربه نکنند، آثار روانی نامطلوبی را حس خواهند کرد که بدون شک مشکلات عدیده‌ای را در پی خواهد داشت. این مشکلات را جدی بگیرید. با پوزیشن جنسی دلخواه خود شاید بتوانید تا حدودی رضایت جنسی را برای خود و شریک خود به ارمغان بیاورید. ادامه این مطلب احتمالا می‌تواند راهگشای شما باشد.

اگر مشکل زود انزالی دارید، برای هرچه بهتر کردن رابطه جنسی خود از اسپری تاخیری کمک بگیرید.

بهترین پوزیشن جنسی

هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید که بهترین پوزیشن جنسی دقیقا کدام است؟ فقط خود شما و همسرتان هستید که تعیین می‌کنید در کدام حالت به اوج ارگاسم خود می‌رسید و سکس برایتان لذت‌بخش‌تر است. اما در اینجا ما پرطرفدارترین پوزیشن‌های سکس را به شما معرفی می‌کنیم:

مدل کلاسیک

در این حالت زن دراز می‌کشد و در حالتی که پاهای خود را باز کرده است، مرد روی بدن وی قرار می‌گیرد. بسیاری از زوجین معتقدند که عمیق‌ترین حالت دخول را در این پوزیشن تجربه کرده‌اند. این پوزیشن بسیار محبوب است و از نقطه نظر بسیاری از خانم‌ها و آقایان بهترین پوزیشن جنسی به حساب می‌آید. اگر قصد باردار شدن ندارید، استفاده از کاندوم را فراموش نکنید.

 پوزیشن کلاسیک

پوزیشن زن در بالا

در این حالت کنترل رابطه با خانم است. مرد دراز می‌کشد و زن به حالت نشسته روی وی قرار می‌گیرد. کل آلت تناسلی مردانه در این پوزیشن در آلت تناسلی زن قرار می‌گیرد. سرعت دخول را زن تعیین می‌کند و از این جهت مطلوب خانم‌ها می‌تواند باشد. آقایان نیز که در این حالت شریک جنسی خود را به طور کامل چهره در چهره می‌بینند، بسیار از این پوزیشن لذت می‌برند.

 مدل زن در بالا

پوزیشن داگی استایل

این موقعیت که در آن مرد از پشت شروع رابطه جنسی را بر عهده می‌گیرد، این امکان را پیدا می‌کند که با هر سرعتی که مایل است، سکس را پیش ببرد. علاوه بر این، امکان یک نفوذ عمیق در واژن زن را هم داشته و لذتی به یاد ماندنی را تجربه می‌کند. اشتباه نکنید پوزیشن سگی فقط مطلوب آقایان نیست. این پوزیشن جنسی، بهترین موقعیت برای تحریک نقطه جی است. اگر اطلاعاتی در مورد نقطه جی ندارید باید بگوییم که این نقطه قسمتی از واژن است که وقتی تحریک شود، ارگاسم و انزالی لذت بخش را به دنبال دارد.

 مدل داگی استایل

پوزیشن سکس دختر گاو چران و کابوی

در حالت کابوی، زن دراز می‌کشد و مرد به حالت نشسته روی وی می‌نشیند. اما در حالت کاوگرل یا دختر گاوچران، مرد دراز کشیده و زن روی وی قرار گرفته و کنترل رابطه جنسی را بر عهده می‌گیرد. در هر دوی این حالت‌ها، دخول کامل آلت تناسلی مرد به آلت تناسلی زن امکان پذیر است و موجب رضایت هر دو شریک جنسی خواهد شد. همچنین این امکان وجود دارد که شرکای جنسی چهره در چهره هم قرار بگیرند و این حالت برای بسیاری از افراد در حین رابطه جنسی بسیار لذت‌بخش است.

 کابوی

پوزیشن جهش قورباغه

برای اعمال ضربات آرام این پوزیشن جنسی یکی از بهترین‌ها است. پوزیشن جهش قورباغه شباهت زیادی به پوزیشن داگی استایل دارد. مرد روی زانوهایش در پشت سر زن قرار می‌گیرد و زن نیز زانو زده، بدن خود را به سمت پایین خم می‌کند و سینه و سر وی تقریبا روی زمین قرار می‌گیرد. در این حالت مرد پاهای خود را تا حدودی داخل پاهای زن می‌برد و کنترل رابطه به طور کلی در دست جنس مذکر رابطه قرار دارد. خانم‌هایی که مشکل خشکی واژن دارند، بهتر است با خرید ژل لوبریکانت لذت رابطه جنسی را برای خود خوشایندتر کنند.

 جهش قورباغه

پوزیشن قاشقی یا اسپونینگ

خانم‌هایی که مایلند خود را رها کنند و به نوازش دستان شریک جنسی خود بسپارند، بهتر است پوزیشن جنسی قاشقی را امتحان کنند. در این مدل، زن و مرد هر دو به پهلو دراز می‌کشند و زن پاهای خود را کمی عقب می‌کشد تا مرد بتواند به طور کامل دخول را انجام دهد. در پوزیشن قاشقی امکان لمس کلیتوریس زنان و به ارگاسم رسیدن هرچه بهتر آنان هم توسط خودشان وجود دارد و هم توسط شریک جنسی.

 پوزیشن قاشقی

مدل ایستاده در پوزیشن جنسی

در این حالت خانم و آقا رو در روی یکدیگر به حالت ایستاده قرار می‌گیرند و زن در حالی که یکی از پاهای خود را بالا می‌آورد، امکان دخول را برای آلت تناسلی مردانه فراهم می‌کند. پوزیشن جنسی ایستاده همچنین می‌تواند در حالتی اجرا شود که زن و مرد هر دو ایستاده هستند اما زن پشت خود را به مرد می‌کند تا رابطه جنسی و دخول به واژن از پشت صورت پذیرد.

 مدل ایستاده

پوزیشن جنسی اتو یا Flatiron

این پوزیشن محبوب آقایانی است که مایلند نفوذی عمیق در آلت تناسلی زنانه را تجربه کنند. در این مدل، زن به روی شکم دراز می‌کشد، باسن خود را کمی به سمت بالا می‌آورد و مرد از پشت، عمل دخول را انجام داده و به طور کامل آلت تناسلی خود را وارد واژن می‌کند. در این حالت ممکن است واژن تنگ‌تر شد و لذت جنسی به اوج برسد. همچنین این موقعیت احساس صمیمیت و نزدیکی را در زوجین بیشتر می‌کند.

 پوزیشن اتو

پوزیشن جنسی در آشپزخانه

پوزیشن Kitchen Confidential یکی از پوزیشن‌هایی است که برای تنوع بسیار دلپذیر می‌تواند باشد. در این مدل، زن روی اپن آشپزخانه (یا هر نوع میز دیگر) می‌نشیند و در حالی که پاهای خود را باز کرده است، مرد وی را در آغوش کشیده و خانم دست‌های خود را دور گردن مرد می‌پییچد. کنترل رابطه جنسی و سرعت آن به دست جنس مذکر رابطه افتاده و زوجین رو در روی یکدیگر چهره خود را در حال ارضا شدن تماشا می‌کنند.

 پوزیشن جنسی در آشپزخانه

پوزیشن جنسی Pretzel یا چوب شور

شاید تاکنون کمتر به سراغ این پوزیشن جنسی رفته باشید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد تنوع و زنده نگه داشتن هیجان جنسی در سکس خود به سراغ این مدل هم بروید. در این مدل زن به پهلو دراز می‌کشد، یک پای خود را به صورت صاف و کشیده قرار می‌دهد و پای دیگر را بالا آورده و تا حدودی دور کمر مرد پیچید. مرد زانو زده، پای زن را با دست بالاتر می‌آورد و در نتیجه امکان دخول فراهم می‌شود. برای رابطه چهره به چهره این موقعیت واقعا ایده‌آل است.

 مدل چوب شور

مدل نیلوفر آبی یا Lotus

در حالی که هر دو شریک جنسی صاف نشسته‌اند، مرد پاهای خود را دراز می‌کند و زن در حالی که پاهای خود را باز کرده است، به مرد نزدیک شده و پاهای خود را دور کمر وی می‌پیچد. هر دو شریک جنسی در این مدل از نفوذ عمیقی که ایجاد می‌شود، لذت خواهند برد. در این پوزیشن جنسی مرد این امکان را پیدا می‌کند که به لمس سینه‌های زن پرداخته و لذت معاشقه و نوازش را به اوج برساند.

 مدل نیلوفر آبی

پوزیشن نشسته روی صندلی

رابطه جنسی را به حالت درازکش چندان دوست ندارید؟ پس این پوزیشن را امتحان کنید. مرد روی یک صندلی می‌نشیند و زن در حالی که پشتش به وی است روی مرد قرار می‌گیرد. آلت تناسلی مردانه درون واژن قرار گرفته و زن با حرکت دادن بدن خود، کنترل رابطه جنسی را بر عهده می‌گیرد. همچنین مرد با استفاده از دست‌های خود می‌تواند کمک کند تا بدن زن با سرعت بیشتری تحرک داشته و لذت جنسی دو چندان شود. اگر شما از زانو درد رنج می‌برید، این پوزیشن می‌تواند برایتان ایده‌آل باشد.

 مدل نشسته روی صندلی

بهترین پوزیشن برای اولین رابطه جنسی

دغدغه بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها این است که برای اولین رابطه جنسی چه نوع پوزیشنی را انتخاب کنند که درد و خونریزی به حداقل برسد. اکثر متخصصان در این رابطه، مدل میسیونری (سنتی) را پیشنهاد می‌دهند:

مدل میسیونری برای اولین سکس

برای اولین سکس بیشترین پوزیشنی که پیشنهاد می‌شود، مدل میسیونری است که در آن زن به پشت دراز کشیده، پاها را باز و زانوها را خم کرده، مرد روبروی وی قرار می‌گیرد؛ به شکلی که پاهای زن در دو طرف مرد قرار داشته باشد. در این حالت یک دخول آرام را می‌توان تجربه کرد. به عنوان یک زن از طرف مقابل خود بخواهید که در اولین رابطه جنسی سرعت کمی را پیشبرد رابطه در نظر بگیرید تا درد و فشار کمتری احساس شود.

بهترین پوزیشن برای مبتلایان به زود انزالی

آمارها نشان می‌دهد که از هر 3 مرد یکی از آنها با مشکل زود انزالی دست و پنجه نرم می‌کند. برخی از پوزیشن‌های جنسی موجب می‌شوند تا انزال سریع‌تر صورت پذیرد. وقتی آقایان دچار انزال می‌شوند، ادامه رابطه جنسی مقدور نیست اما زنان در هر رابطه جنسی می‌توانند چندین ارگاسم را تجربه کرده و همچنان به سکس ادامه دهند. بهترین پوزیشن جنسی برای آقایانی که انزال زودرس دارند، یکی از مدل‌های زیر می‌تواند باشد:

  • داگ استایل
  • قاشقی
  • نشسته

شواهد نشان می‌دهد که پوزیشن‌هایی که در آنها مرد و زن چهره به چهره یکدیگر قرار می‌گیرند برای مردان بیشتر تحریک کننده بوده و انزال را سریع‌تر می‌کند. با این حال این خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید در کدام پوزیشن جنسی احساس راحتی بیشتری دارید. همچنین در رابطه با اینکه با چه تکنیک‌هایی می‌توان انزال را به تاخیر انداخت حتما با یک سکس تراپیست مشورت کنید. با خرید کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری تا حدودی مشکل شما حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: قوی ترین داروی گیاهی برای زود انزالی

بهترین پوزیشن جنسی برای تحریک نقطه جی

نقطه جی که وجود آن به طور کامل اثبات نشده است، در زنان داخل دهانه واژن و در دیواره بالایی آن قرار دارد. با تحریک و ماساژ نقطه جی در زنان لذت جنسی افزایش یافته و ارگاسم لذت‌بخش‌تری اتفاق می‌افتد. البته شایان ذکر است که همه خانم‌ها شاید تجربه این نوع به ارگاسم رسیدن را هرگز تجربه نکنند. بهترین پوزیشن جنسی برای تحریک نقطه جی یکی از موارد زیر می‌تواند باشد:

  • پوزیشن دختر گاوچران
  • مدل داگی استایل
  • پوزیشن مرد روی زن یا همان مدل سنتی

پوزیشن جنسی

بهترین پوزیشن جنسی برای دوران بارداری

در دوران بارداری چه خانم و چه آقا باید ملاحظاتی را در نظر بگیرند و پوزیشنی را برای سکس انتخاب کنند که ضرری برای سلامتی جنین و مادر نداشته باشد. سکس‌تراپیست‌ها اغلب این مدل‌ها را پیشنهاد می‌دهند:

  • سکس از پشت انجام شود؛ یعنی زن روی دست و زانو قرار گرفته و دخول آلت تناسلی به درون واژن از ناحیه عقب صورت گیرد. در این حالت فشاری به شکم اعمال نخواهد شد.
  • مرد به حالت درازکش و زن به حالت نشسته روی وی
  • مدل قاشقی
  • مدل دختر گاوچران (معکوس) یعنی زن به پشت روی شریک جنسی خود که دراز کشیده است، قرار می‌گیرد.
  • به حالت ایستاده

پوزیشن جنسی برای باردار شدن

چه اهمیتی دارد که در شما در کدام پوزیشن قرار بگیرید تا امکان باردار شدن افزایش یابد؟ مهم این است که دخول به طور کامل انجام شود و مایع منی درون واژن بریزد. نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که زن بعد از پایان رابطه جنسی حدود 10 تا 15 دقیقه به حالت درازکش قرار بگیرد تا مایع منی خارج نشود.

برای باردار شدن می‌توانید هر پوزیشنی را انتخاب کنید اما این پوزیشن‌ها بیشتر پیشنهاد می‌شود: مدل میسیونری، داگی استایل، پاها روی شانه، قیچی، دختر گاوچران (معکوس). اگر برای باردار شدن هیجان بسیار داشته و روزشماری می‌کنید، پیشنهاد می‌دهیم همیشه بی بی چک در منزل داشته باشید.

بهترین پوزیشن برای سکس مقعدی

آیا سکس آنال یا همان مقعدی خوب است؟ باید بدانید که مقعد همانند واژن انعطاف‌‎پذیری ندارد و به همین دلیل این نوع رابطه جنسی می‌تواند برای زنان بسیار دردناک باشد. با انجام سکس آنال، احتمال عفونت باکتریایی و بدتر شدن مشکل هموروئید بیشتر می‌شود.

به هر حال و به هر دلیل اگر مایلید سکس مقعدی را امتحان کنید، واضح است که بهترین پوزیشن جنسی، مدل داگ استایل است که امکان ورود آلت تناسلی مردانه به مقعد را به خوبی فراهم می‌کند.

پوزیشن سکس برای افراد با آلت تناسلی کوچک

آقایانی که آلت تناسلی کوتاه دارند بهتر است برای سکس از مدل‌هایی استفاده کنند که در آن آلت تناسلی کاملا به صورت عمود وارد واژن شود. حالتی که زن در بالا قرار می‌گیرد یا دختر گاوچران، مدل‌های ایده‌آلی می‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید: خود ارضایی چیست و آیا عارضه جبران ناپذیری دارد؟

بهترین پوزیشن جنسی برای افراد چاق

اگر شما یا پارتنرتان اضافه وزن دارید، خود باید به این نتیجه برسید که با کدامیک از پوزیشن‌های جنسی احساس بهتری دارید و ارگاسم بهتری را تجربه می‌کنید. سکس تراپیست‌ها معمولا این روش‌ها را برای افراد چاق پیشنهاد می‌دهند:

  • داگی استایل
  • مدل نشسته
  • مدل قاشقی
  • مدل دختر گاوچران

کلام پایانی در مورد بهترین پوزیشن جنسی

در نهایت باید بگوییم که این شما و شریک جنسی‌تان هستید که باید تعیین کنید کدام پوزیشن جنسی برایتان بهتر است. پیشنهاد می‌دهیم مدل‌های مختلف را امتحان کنید و همیشه در رابطه جنسی خود تنوع داشته باشید تا برایتان خسته کننده نشود. اگر مشکل زود انزالی یا نعوظ دارید، رغبتی به برقراری رابطه جنسی ندارید یا اخیرا حس می‌کنید که از گذشته سردتر شده‌اید و نیاز به مشاوره دارید، حتما در انتهای این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز برای ما کامنت بگذارید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنیم.

source

توسط salamatikhabari