به گزارش ایرنا، جعفر مردانی روز شنبه به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی در بازدید سرزده از اداره کل بهزیستی استان و در نشست با فرزندان مستقل شده از بهزیستی افزود: سازمانهای بهزیستی و تامین اجتماعی، ۲ نهاد بنیادین در حوزه اجتماعی هستند که ماموریتهای این نهادهای حمایتی، نقشی تعیینکننده در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، توانمندسازی گروههای نیازمند، ایجاد عدالت بیمهای، صیانت از کرامت انسانی، مراقبت از سالمندان، حمایت از کودکان بیسرپرست، و خدمات به توانخواهان جسمی، ذهنی و روانی ایفا میکند.
به گفته وی، فعالیتهای بهزیستی در حوزههای درمان، توانبخشی، مسکن و کاهش آسیبهای اجتماعی است که نیاز است این خدمات به صورت تخصصی، مستمر و باکیفیت بهتر برای رفع نیازهای جامعه هدف ارائه شود.
مردانی افزود: روز بهزیستی یادآور تعهد، مهربانی و خدمت خالصانه کارکنان این اداره کل و همه مراکز و مووسسات زیرپوشش این نهاد برای صیانت ازکرامت انسانی و ارائه خدمت به مددجویان و جامعه هدف است.
وی افزود: سازمان بهزیستی یک نهاد اثرگذار و بازوی اجرایی سیاستهای اجتماعی دولت است که امید را در دل بسیاری از خانوادههای نیازمند حمایت زنده نگه میدارند.
مردانی افزود: قرار دادن کودکان بیسرپرست، بدسرپرست و همچنین فرزندان جامعه هدف در مسیر رشد، تعالی، زندگی و درس و خانواده یکی از کارهای است که کارکنان این نهادحمایتی و مددکاران و فعالان عرصه بهزیستی در این زمینه تلاش دارند و با صبر و مجاهدت خدمات ماندگاری را از خودشان به یادگار میگذارند.
۱۰۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهرهمند هستند
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند گفت: ۲۵ هزار و ۵۰۲ نفر از این تعداد مستمریبگیر دائم بهزیستی هستند که ماهانه مستمری به آنان پرداخت میشود و سایر خانوارها نیز از خدمات جانبی و غیر مستمر استفاده میکنند.
معصومه محمدی افزود: هماکنون ۲۹ مرکز شبانهروزی نگهداری از معلولان، سالمندان، بیماران روانی، کودکان بیسرپرست و بد سرپرست و آسیبدیدگان اجتماعی با مجوز بهزیستی استان فعال هستند.
به گفته وی، هماکنون با کمک و حمایت خیرین و مردم ۸۵۱ نفر در این مراکز شبانهروزی نگهداری و خدمات توانبخشی، آموزشی و مراقبتی دریافت میکنند.
محمدی افزود: هماکنون ۴۶ مرکز مشاوره در استان با مجوز بهزیستی فعال شده است که از ابتدای سالجاری تاکنون به ۶ هزار و ۶۴۳ تماس توسط مشاوران این مراکز پاسخ داده شده است.
به گفته وی، در این مدت ۲۵۹ جلسه مشاوره برای مراجعان حضوری به مراکز مشاوره خدماترسانی صورت گرفته است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال بیش از ۳۴ هزار خدمت مشاورهای از طریق مراکز حضوری و غیرحضوری به مردم استان ارائه شده است که بیش از ۳۳ هزار تماس آن با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور بوده است.