به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر از برگزاری ویژه برنامه فرهنگی آموزشی فرزندان دارای اختلال اتیسم خبر داد و افزود: در این برنامه که به همت مرکز مثبت زندگی تحت نظارت(کد۱۰۰۷۹) انجام گرفت جمعی از فرزندان دارای اختلال طیف اتیسم با خانواده های خود حضور یافتند و در کنار برنامه های آموزشی به منزله تقویت مهارت های توانبخشی به انجام کارهای هنری مورد علاقه خود از قبیل خلق کار دستی، نقاشی، کاشت گل و گیاه و… و. پرداختند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان در ادامه اذعان داشت: همزمان با هفته گرامیداشت تآسیس سازمان بهزیستی کشور، جمعی از توانخواهان با اختلال طیف اتیسم با همراهی خانواده به منظور تبریک هفته در اداره بهزیستی شهرستان نیز حضور یافتند و ضمن دیدار با کارمندان بهزیستی شهرستان و مددکاران مرکز مثبت زندگی و تبریک هفته، آثار هنری و دست سازه های خود را به آنان هدیه کردند.

ربابه گلوردیان گفت: اتیسم نوعی اختلال تکاملی که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. این اختلال در اوایل کودکی آغاز و در کل زندگی فرد به طول می‌انجامد و در شهرستان مهدیشهر تعداد ۱۱ نفر توانخواه با اختلال اتیسم تحت حمایت و از خدمات بهره مند می گردند.

وی تست غربالگری و تشخیص زودهنگام اتیسم را بسیار حیاتی دانست و خاطر نشان کرد: والدین با مراجعه به سامانه غربالگری طیف اتیسم(http://autism.behzisti.net) ضمن کسب اطلاع و آگاهی به پایگاه های غربالگری و تشخیص استان مرتبط (مراکز روزانه آموزش و توانبخشی اختلال طیف اُتیسم)، لینک خورده و با غربالگری به هنگام در پایگاه تحت نظارت به صورت روزانه از کلیه خدماتی که به افراد دارای معلولیت ارائه می شود بهره مند می گردند .

source