چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
GR یاریس یک موتور سه سیلندر ۱.۶ لیتری دارد که اکنون با تیون سنگین یک شرکت استرالیایی، قدرتی سه برابر را در اختیار راننده قرار میدهد.
هاچبک محبوب تویوتا، GR یاریس، عملکرد خوبی را در نسل آخر به نمایش گذاشت و توجه بسیاری از مشتریان و نشریات را به خود جلب کرد. این سامورایی کوچک با ارائه ۲۶۸ اسب بخار قدرت از موتور ۱.۶ لیتری ۳ سیلندر خود گامی بزرگ در راستای بهینهسازی موتوری محصولات تویوتا به شمار میرود. تویوتا موتور G16E-GTS این خودرو را آنقدر حساب شده طراحی کرده که از آن در GR کرولا نیز استفاده میکند اما خروجیاش در این خودرو به ۳۰۰ اسب بخار رسیده؛ انگار که همهچیز تحت تسلط مهندسان این شرکت است.
حال یک تیونر استرالیایی از پروژهای تازه رونمایی کرده است که در آن، توانسته از موتور ۳ سیلندر یک دستگاه GR یاریس، قدرت موتور V8 مکلارن ۷۵۰S را استخراج کند. مجموعه «پاورتیون استرالیا» موفق شده تا موتور یاریس را بهگونهای بهینهسازی کند که در دور ۸,۱۱۷rpm حدود ۷۴۱ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد؛ به این ترتیب، GR یاریس پاورتیون به ازای هر لیتر سوختی که مصرف میکند، ۴۶۲ اسب بخار تویلد خواهد کرد که برای یک خودرو با این ابعاد و موتوری ۳ سیلندر شگفتآور محسوب میشود.
این مجموعه که به تازگی قراردادی را با مجموعه «کارباز» در جنوب «ولز»، انگلستان، منعقد کرده، از توربوشارژرهای G30-770 در موتور یاریس بهره برده است. از جمله تغییرات موتوری این خودرو میتوان به واشر سرسیلندر حجیمتر، سیستم اگزوز جدید، اینترکولر تازه و ورودی هوای جدید برای توربوشارژر اشاره کرد. از آنجا که قطعات یادشده تنظیمات جدیدی را میطلبند، ECU خودرو هم با نمونهای از «موتک» جابهجا شده است.
برخلاف GR یاریس عادی که نیروی خود را از طریق یک حعبهدنده ۶ سرعتی دستی به هر چهارچرخ میفرستد، یاریس پاورتیون به جعبهدنده تناوبی «X-Shift» و کلاچی از یک شرکت ارائهکننده خدمات پس از فروش تویوتا استفاده میکند. البته خود تویوتا هماکنون درحال توسعه یک نمونه ۸ سرعتی با مبدل خودکار گشتاور است اما هنوز از آن رونمایی نکرده و خبری از آن در هاچبک محبوبش نیست.
هاچبک کوچک اما قدرتمند با نام «رودنت» شناخته میشود. تیونر برای اینکه از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کند آن را ۳۰ بار در تست داینو قرار داده است. این مجموعه کار خود روی این موتور را حدود ۱ سال پیش شروع کرد و حال با تحقیقات و آزمایشهای بسیار، میتوان گفت به حدی رسیده است که محصول خود را با اطمینانخاطر به بازار عرضه کند. وقتی به این مسئله دقت میکنیم که ۷۴۱ اسب بخار قدرت درون یک هاچبک ۱۲۸۰ کیلوگرمی چهارچرخ محرک قرار گرفته است، میبینیم که تجربه رانندگی آن با تمام محصولات اوریجینال بازار متفاوت خواهد بود.
استرالیاییها تمام تستهای خود را روی خودروی «پیتر فریدمن»، بنیانگذار میکروفونهای راد، انجام دادند. نظر شما درباره این خودروی جذاب و قدرت بسیارش چیست؟ آیا چنین محصولی واقعا کاربردی است یا مانند سایر ابرخودروها باید در خیابانها خودنمایی کند؟!
کسرا
با تیبا ۲ فرق داره بنظرتون؟
اگر داره بخرم
Amirreza.M
نه بابا ولش کن تازه دو تا در کمتر از تیبا ۲ داره
.
نگو الان میرسلیم میاد باز سمی جات میگه.
اون از مقایسه شاسی بلند و هاچ بکش که سمی ترین چیز جهان برام بود.
JDM
فرقی نداره
تازه خودروساز داخلی بهتر هم هست
Behi
داداش یه دیس داری، احتمالاً میرسلیم اینجا اکانت داره!!
R/T
فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه
AMANTE
دیگه زیادی قدرت داره برای هاچ بکی با این اندازه حداکثر ۴۰۰ اسب کافیه که تازه اونم زیاده.
علیx76
این ماشین حتی با لاستیک اسلیک هم رو زمین بند نمیشه و اصلا نمیشه فول تراتل روند.
ماستنگ GT500 تقریبا همینقدر قدرت داره با حدود ۵۰۰ کیلو وزن بیشتر و اونم توی درگ به زمین نمیچسبه. توی پیست هم به کمک کیت آیرودینامیکی سنگینش، رو زمین بند شده و در نمیره.
این یاریس عملا show case هست.
HKS
۲JZ÷۲=G16E-GTS
Ali
اباالفضل پشمام
BMW
عجب چیزی شده بهبه مخصوصا با رنگ سیاه بیشتر هم بهش میاد
محمد
بدیهی است که این قدرت زیاد فشار زیادی بر قسمت های دیگر ماشین وارد میکند و عمر قسمت های دیگر را کوتاه میکند. یاریس یک ماشین کوچک اقتصادی است که با هزینه کم بهترین بازدهی را میدهد و بالغ بر ده سال بدون تعمیر کار میکند.حالا با این دستکاری یک ماشین گرانقیمت داریم با عمر کوتاه تر .
ولی در هر حال کار جالبی هست و رانندگی با قدرت بالای ششصد اسب بخار لذت بخش است و نشان از استانداردهای بالای تویوتا دارد
ولی به قول دوستان به پای تیبا نمیرسد.فکر کنم از بالای سر تیبا پرواز کند و به پای نامحرم نزدیک نشود .به صلاح خودش هم نیست که به پای تیبا برسد.
حامد
این یاریس معمولی نیست محمدجان یاریس جی آره که یه ماشین کوچیک اسپرته
و اینکه معمولا روی تمام بخش هایی که این قدرت زیاد روشون اثر میذاره کار میکنن که طول عمرشون خیلی کم نشه
mahdi-es17
فقط یه سبک سازی کم داره😈
۴۰۰متر چند ثانیه میزنه؟
زیزیگولو
این ماشین واسه عموم مردم که خواهان هیجانو لذت رانندگی هستن گزینه مناسبی هستش 👌👌👌 ……. البته به غیر از مردم ایران
.
حالا مملکت ما خودرو با۹۰ اسب بخار.
عجب خودرو های پر قدرتی داریم ما.
R@min
یه چیزی حدود ۵۰ هزار دلار خرج ماشین کردن. با قیمت خود ماشین نزدیک ۱۰۰ هزار دلار میشه !!!
بحث حجم موتور اینجاها خودشون نشون میده که با کمترین هزینه و پیچیدگی بیشترین قدرت رو می گیری. بحث دوام هم به کنار که اصلا راجبش صحبت نکنیم بهتره.
harry.potter
از نشانه های حلال خوری تویوتا
جومونگ
یا ابالفضضضضضصلللللللللل اخه چطوررر ممکنه از یک موتور ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری ۷۰۰ اسب بخار گرفت ☠️😨
….
خب انگاریکه این شده کیلر تسلا
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.