دنیای متفاوت تکنولوژی
دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمندتر دیجیاتو همراهی میکنید
از شما سپاسگزاریم.
به گفته FTC، متا والدین را در مورد میزان کنترلی که میتوانند بر ارتباطات فرزندانشان در برنامه Messenger Kids داشته باشند، گمراه کرده است.
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، شبکه اجتماعی فیسبوک متعلق به شرکت متا را به گمراهکردن والدین درباره محافظت از کودکان متهم کرد. بهدنبال این موضوع، متا قادر نخواهد بود از دادههای مربوط به کودکان زیر 18 سال کسب درآمد کند.
طبق گزارش رویترز، FTC اعلام کرده که متا والدین را در مورد میزان کنترلی که میتوانند بر ارتباطات فرزندانشان در برنامه Messenger Kids داشته باشند، گمراه کرده و همچنین در مورد میزان دسترسی توسعهدهندگان برنامه به دادههای خصوصی کاربران نیز رفتاری فریبنده داشته است. اقدامات گفته شده، توافقنامه سال 2019 مربوط به حریم خصوصی را نقض میکند.
FTC تغییراتی از جمله جلوگیری از کسب درآمد فیسبوک از دادههای مربوط به کاربران زیر 18 سال را پیشنهاد کرده است. همچنین متا با محدودیتهای گستردهای در استفاده از فناوری تشخیص چهره مواجه خواهد شد.
متا در بیانیهای اعلام کرد که اقدام FTC یک «نمایش سیاسی» است و این سازمان نتوانسته علیه «شرکتهای چینی مانند تیکتاک» اینگونه اقدام کند. متا اکنون 30 روز فرصت دارد تا پاسخ خود را ارائه کند. غول شبکههای اجتماعی همچنین میتواند اعتراض خود نسبت به رأی صادر شده را به دادگاه تجدید نظر اعلام کند.
متا که همچنین مالک اینستاگرام است، بیش از 98 درصد درآمد خود را از طریق تبلیغات دیجیتالی به دست میآورد که از دادههای شخصی کاربران در آنها استفاده میشود.
FTC تاکنون دوبار با شرکت متا بر سر نقض حریم خصوصی توافق کرده است. اولین مورد در سال 2019 رخ داد که متا در آن زمان موافقت کرد تا برای حلوفصل کردن پروندهای از سال 2012 که در آن به اتهاماتی چون گمراه کردن کاربران در مورد میزان کنترل آنها روی دادههای شخصی اشاره شده، جریمهای 5 میلیارد دلاری بپردازد. FTC همچنین تلاش کرده بود تا از خرید شرکت سازنده محتوای واقعیت مجازی Within Unlimited توسط متا جلوگیری کند، اما در دادگاه شکست خورد.
این آژانس همچنین دو سال قبل از یک دادگاه فدرال درخواست کرده بود تا متا را به فروش اینستاگرام که سال 2012 به قیمت 1 میلیارد دلار و واتساپ که سال 2014 به قیمت 19 میلیارد دلاری خریداری شده بودند، وادار کند. این پرونده هنوز در حال انجام است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر میخواهید بهروز باشید، شبکههای اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی میشود
source
دنیای متفاوت تکنولوژی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.