یک سایت دیگر با وردپرس فارسی


[در ویدیو] 5 موشک قدرتمند تاریخ بسته به توانایی آنها در بارگیری یا قدرت، اهداف یکسان یا موفقیت های مشابهی ندارند!
پس از چندین ماه بلاتکلیفی، چراغ‌ها برای بوئینگ سبز می‌شوند که موفق شده استارلاینر را پس از یک ماموریت کمتر از یک هفته به زمین بازگرداند. پرواز آزمایشی و نمایشی بدون سرنشین Starliner که به خوبی انجام شد، بوئینگ و ناسا باید برای یک پرواز آزمایشی سرنشین دار آماده شوند که ممکن است در ماه های آینده انجام شود.
انجام شده است ! حدود چهار ساعت پس از ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی ، بوئینگ استارلاینر چهارشنبه شب در محوطه پایگاه آزمایش موشکی نظامی در وایت سندز، نیومکزیکو فرود آمد. برخلاف اژدهای خدمه اسپیس ایکس که در اقیانوس اطلس در نزدیکی فلوریدا می‌پاشد، استارلاینر برای فرود بر روی زمین با استفاده از سیستم چتر نجات و کیسه‌های هوا طراحی شده است.
کپسول بوئینگ خالی برنگشت. او حدود 300 کیلوگرم محموله، از جمله مخازن سیستم پر کردن مجدد نیتروژن و اکسیژن قابل استفاده مجدد را که هوای قابل تنفس را برای اعضای خدمه ایستگاه فراهم می کند، با خود آورد. این تانک ها بازسازی می شوند و در پروازهای آینده بازگردانده می شوند.
تاچ داون، #استارلاینر . در ساعت 6:49 عصر به وقت شرقی (22:49 UTC)، فضاپیمای @BoeingSpace در بندر فضایی وایت سندز، نیومکزیکو فرود آمد. بازگشت امروز از @Space_Station نشان‌دهنده پایان آزمایش پرواز مداری-2 است، نسخه‌ای نمایشی که داده‌هایی را برای کمک به تأیید حمل فضانوردان ارائه می‌دهد. pic.twitter.com/FPdo9F8XEJ
این ماموریت بدون خدمه (OTF-2) به ناسا و بوئینگ این امکان را داد تا قابلیت های سرتاسری استارلاینر و موشک اطلس V را از پرتاب تا لنگر انداختن و بازگشت به زمین آزمایش کنند، که در اولین تلاش انجام نشد. به دلیل مشکلات نرم افزاری و فنی که مانع از رسیدن وسیله نقلیه به ایستگاه فضایی برای پهلوگیری شد (دسامبر 2019). و بنابراین برای تصحیح نقایصی که در طول اولین پرواز نمایشی و آنهایی که ظاهراً بدون گرانش در مرحله نزدیک شدن به مجموعه مداری رخ داده اند، مواجه شد.
اولین تصاویر از فرود @BoeingSpace CST-100 #Starliner به عنوان بخشی از آزمایش پرواز مداری 2 در بندر فضایی White Sands در نیومکزیکو را ببینید. ???? https://t.co/sulsB282OS pic.twitter.com/8K54oD0oyJ
اگر ناسا اعلام کند که این ماموریت موفقیت آمیز بوده و تمام اهداف محقق شده اند، بوئینگ باید تا پایان سال ماموریت CFT را راه اندازی کند. این آزمایش پرواز خدمه یک ماموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی است. این مهم است زیرا باید توانایی موشک Atlas V و Starliner را برای انتقال ایمن فضانوردان به ایستگاه فضایی و از آن به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری آژانس نشان دهد. تنها پس از این مأموریت سرنشین دار است که بوئینگ باید خدمات حمل و نقل فضانوردان خود را از طرف ناسا یا هر مشتری خصوصی دیگری آغاز کند. Starliner-1 اولین پرواز عملیاتی بوئینگ به ایستگاه فضایی خواهد بود. این می تواند در سال 2023 انجام شود. شش پرواز توسط ناسا از بوئینگ سفارش داده شده است.
بوئینگ Starliner را به گونه ای طراحی کرد که تا 10 بار قابل استفاده مجدد با بازگشت 6 ماهه به حالت پرواز باشد. می تواند تا هفت مسافر یا ترکیبی از خدمه / محموله را حمل کند. برای ماموریت های ناسا، پیکربندی خواهد شد تا چهار فضانورد و محموله را حمل کند. این وسیله نقلیه فضایی به یک خودمختاری پروازی خاص مجهز است تا زمان آموزش خدمه ای که از آن استفاده می کنند کاهش یابد. © NASA، Bill Ingalls
در حالی که اروپا بارها و بارها به دنبال تامین بودجه برنامه پرواز سرنشین دار خودگردان است ، ایالات متحده اکنون دو وسیله نقلیه فضایی دارد که می توانند به ایستگاه فضایی بین المللی بپیوندند! وضعیتی بی‌سابقه که به آمریکایی‌ها استقلال بسیار زیادی در دسترسی فضانوردانشان به فضا می‌دهد. به خصوص که امروزه فرستادن انسان به فضا، چه برای مراحل آتی اکتشاف انسان و چه برای استفاده از مدار پایین، اولویت دارد.
این وضعیت همچنین به وابستگی به روسیه و سیستم حمل و نقل فضایی سایوز آنها پایان می دهد، زیرا علیرغم قابلیت اطمینان Crew Dragon، اسپیس ایکس و ناسا از یک مشکل فنی که به زمین می خورد مصون نبودند. وسیله نقلیه ایلان ماسک . ایالات متحده با دو وسیله نقلیه آمریکایی، استقلال کامل در پروازهای فضایی انسان دارد.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 2022/05/25
پس از یک اقامت کوتاه در ایستگاه فضایی بین‌المللی، انتظار می‌رود بوئینگ استارلاینر در شبانه روز چهارشنبه تا پنجشنبه به زمین بازگردد. حرکت آن از ایستگاه برای امروز عصر ساعت 20:36 برنامه ریزی شده است.
پس از ماموریتی که ما آن را موفقیت آمیز می دانیم، اگرچه بدیهی است که همه چیز عالی نبود، بوئینگ استارلاینر در آستانه خروج از ایستگاه فضایی بین المللی پس از اقامتی کوتاه است. این فضاپیما روز پنجشنبه بلند شد. با وجود برخی مسائل فنی در مورد رویکرد نهایی که به این معنی بود که این روش حدود یک ساعت بیشتر از حد انتظار طول کشید، او به ایستگاه رسید، که در اولین تلاش خود در دسامبر 2019 نتوانست انجام دهد.
بازگشت Starliner را به صورت زنده دنبال کنید. ©بوئینگ
اگر شرایط آب و هوایی بالای محل فرود آن خوب است، استارلاینر باید در عصر ایستگاه را ترک کند. قرار است ساعت 20:36 به وقت پاریس باز شود و چهارشنبه شب در ساعت 12:49 صبح فرود بیاید. انتظار می رود این کپسول در پایگاه آزمایش موشکی نظامی White Sands فرود بیاید. توجه داشته باشید که بسته به آب و هوا و در دسترس بودن سایت، Starliner می تواند در سه بیابان دیگر، واقع در کالیفرنیا (پایگاه نیروی هوایی ادواردز)، Willox Playa در آریزونا و پایگاه ارتش ایالات متحده در Dugway Proving Ground، واقع در یوتا فرود بیاید.
خدمه در ایستگاه فضایی @ در حال آماده شدن برای حرکت #استارلاینر هستند که قرار است در روز چهارشنبه، 25 مه باز شود. امروز برای رویدادهای زیر در https://t.co/Fz1bcSczxD هماهنگ شوید:
12:20 بعد از ظهر به وقت شرقی: رویداد مدیر ناسا
12:55 بعد از ظهر به وقت شرقی: مراسم خداحافظی
1:55 بعد از ظهر به وقت شرقی: بسته شدن دریچه pic.twitter.com/33VEMpezCJ
کپسول خالی برنمی گردد. او حدود 300 کیلوگرم محموله، از جمله مخازن سیستم پر کردن مجدد نیتروژن و اکسیژن قابل استفاده مجدد را که هوای قابل تنفس را برای اعضای خدمه ایستگاه فراهم می کند، با خود می آورد. این مخازن بازسازی شده و در پروازهای آینده بازگردانده خواهند شد.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 05/22/2022
انجام شده است ! 24 ساعت پس از پرتاب، بوئینگ استارلاینر به ایستگاه فضایی بین المللی لنگر انداخت. این یک موفقیت غیرقابل انکار برای بوئینگ است که به دلیل تأخیرهای مکرر که از زمان شروع توسعه خودرو انباشته شده است، مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته است. برای ایالات متحده، وضعیت با دو سیستم حمل و نقل سرنشین دار که قادر به پرواز در فضا و پیوستن به مجموعه مداری هستند، بی سابقه است.
بوئینگ استارلاینر به ایستگاه فضایی لنگر انداخت که در اولین تلاش خود به دلیل مشکلات نرم افزاری و فنی که مانع از رسیدن وسیله نقلیه به ایستگاه فضایی برای پهلوگیری شد، نتوانست این کار را انجام دهد. بنابراین تلاش دوم موفقیت آمیز بود. این کپسول بامداد شنبه در ساعت 2:28 بامداد در پاریس، بیش از یک ساعت از زمان اولیه برنامه ریزی شده به دلیل بررسی های نهایی در حین نزدیک شدن و مانورهای ایمنی، لنگر انداخت.
???? سلام، #استارلاینر ! فضاپیمای رتبه‌بندی انسانی @BoeingSpace برای اولین بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و در ساعت 8:28 عصر به وقت شرقی (00:28 UTC) لنگر انداخت. pic.twitter.com/gXceiHJhuB
برای بوئینگ و ناسا، "سخت ترین بخش" انجام شده است. استارلاینر قرار است روز چهارشنبه 25 می از مجموعه مداری خارج شود. برخلاف فضاپیمای خدمه اسپیس ایکس که در اقیانوس اطلس در نزدیکی فلوریدا می‌پاشد، استارلاینر برای فرود در خشکی طراحی شده است.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کپسول باید در پایگاه آزمایش موشکی نظامی White Sands فرود بیاید. بسته به آب و هوا و در دسترس بودن سایت، Starliner می تواند در سه بیابان دیگر، واقع در کالیفرنیا (پایگاه نیروی هوایی ادواردز)، Willox Playa در آریزونا و پایگاه ارتش ایالات متحده در Dugway Proving Ground، واقع در یوتا فرود بیاید.
کپسول خالی برنمی گردد. او حدود 300 کیلوگرم محموله، از جمله مخازن سیستم پر کردن مجدد نیتروژن و اکسیژن قابل استفاده مجدد را که هوای قابل تنفس را برای اعضای خدمه ایستگاه فراهم می کند، با خود می آورد. این تانک ها بازسازی می شوند و در پروازهای آینده بازگردانده می شوند.
بوئینگ استارلاینر، دریچه باز است، آماده می شود تا به ایستگاه فضایی بین المللی بپیوندد. © ناسا
در حالی که اروپا بارها و بارها در مورد علاقه مندی به تأمین بودجه برنامه پرواز سرنشین دار خودران سرگردان است، ایالات متحده اکنون دو وسیله نقلیه فضایی دارد که قادر به پیوستن به ایستگاه فضایی بین المللی هستند! وضعیتی بی‌سابقه که به آمریکایی‌ها استقلال بسیار زیادی در دسترسی فضانوردانشان به فضا می‌دهد. به خصوص که امروزه فرستادن انسان به فضا، چه برای مراحل آتی اکتشاف انسان و چه استفاده از مدار پایین، یک اولویت است.
این وضعیت همچنین به وابستگی به روسیه و سیستم حمل‌ونقل فضایی سایوز آن‌ها پایان می‌دهد، زیرا علیرغم قابلیت اطمینان Crew Dragon، اسپیس‌ایکس و ناسا از مشکل فنی که خودروی ایلان ماسک را به زمین می‌کوبد در امان نبودند. ایالات متحده با دو وسیله نقلیه آمریکایی، استقلال کاملی در پروازهای فضایی انسان دارد.
مقاله توسط Rémy Decourt، منتشر شده در 19 مه 2022
بوئینگ استارلاینر شب گذشته برای مأموریتی به پرواز درآمد که باید برنامه ای را که از زمان شکست نسبی اولین پرواز نمایشی و مشکلات فنی پیش آمده در سال گذشته به سختی پیش می رفت، دوباره راه اندازی کند. بنابراین، این ماموریت چند روزه باید عیوب اولین پرواز را "اصلاح" کند و پرواز آزمایشی سرنشین دار را که تا پایان سال برنامه ریزی شده است آماده کند.
در شب پنج‌شنبه به جمعه، بوئینگ استارلاینر با موفقیت از مرکز فضایی کندی ناسا بر روی اطلس V پرتاب شد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، وسیله نقلیه فضایی حامل محموله، شامل 180 کیلوگرم غذا و یک ربات انسان نما، باید از جمعه تا شنبه (1:10 بامداد به وقت پاریس) در طول شب به ایستگاه فضایی بین المللی بپیوندد. باید پنج تا ده روز در آنجا بماند.
بلند کردن!
برو #AtlasV ! برو سنتور! برو #استارلاینر ! pic.twitter.com/SxXI7tfBwh
این ماموریت بدون خدمه باید به ناسا و بوئینگ اجازه دهد تا قابلیت‌های استارلاینر و موشک اطلس V را از زمان پرتاب تا لنگر انداختن و بازگشت به زمین آزمایش کنند. و بنابراین ایراداتی را که در اولین پرواز نمایشی با آن مواجه شده اند اصلاح کنید. اگر ماموریت بدون مشکل انجام شود و تمام اهداف محقق شود، بوئینگ باید تا پایان سال ماموریت CFT را راه اندازی کند. این آزمایش پرواز خدمه یک ماموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی است. این مهم است زیرا باید توانایی موشک Atlas V و Starliner را برای انتقال ایمن فضانوردان به ایستگاه فضایی و از آن به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری آژانس نشان دهد. ماموریت CFT برای سال 2022 برنامه ریزی شده است.
بوئینگ استارلاینر، سوار بر یک پرتاب کننده ULA Atlas V، پس از تصمیم ناسا و بوئینگ برای به تعویق انداختن پرواز به مدت نامحدود، به ساختمان مونتاژ خود بازگردانده شد. © ناسا
تنها پس از CFT است که بوئینگ باید خدمات حمل و نقل فضانوردان خود را از طرف ناسا یا هر مشتری خصوصی دیگری آغاز کند. Starliner-1 اولین پرواز عملیاتی بوئینگ خواهد بود. این می تواند در سال 2023 انجام شود. شش پرواز توسط ناسا از بوئینگ سفارش داده شده است.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 05/05/2012
ناسا و بوئینگ تایید کرده اند که دومین پرواز آزمایشی بدون سرنشین استارلاینر برای 19 می برنامه ریزی شده است. پس از اولین پرواز آزمایشی ناموفق، بوئینگ نمی تواند "شکست" دیگری را تحمل کند. یک پرواز پرمخاطره برای سازنده نیز درگیر مشکلات توسعه برای پرتاب کننده SLS بود.
در حالی که SpaceX خدمات منظمی را برای انتقال فضانوردان و گردشگران فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارائه می‌کند، بوئینگ در حال آماده شدن برای دومین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود ( تست پرواز مداری ) است که اسپیس‌ایکس در مارس 2019 با موفقیت به پایان رساند! می گویند بوئینگ خیلی دیر کرده است…
پرواز آزمایشی Starliner را که برای 19 می در ساعت 22:54 به وقت یوتیوب یا 12:54 صبح در پاریس (20 مه) برنامه ریزی شده است، دنبال کنید. © ناسا
چند روز پیش، ناسا اعلام کرد که این آزمایش پرواز مدار 2 برای 19 می در ساعت 22:54 UT برنامه ریزی شده است. این یک پرواز بدون سرنشین است که هدف اصلی آن فراموش کردن مردم (برای تصویر بوئینگ) اولین پرواز آزمایشی فاجعه‌بار استارلاینر است. به عنوان یادآوری، این پرواز با لنگر انداختن ناموفق در ایستگاه فضایی بین‌المللی و بازگشت زودتر از حد انتظار به زمین به پایان رسید. تجزیه و تحلیل داده ها و تله متری این پرواز نشان داده بود که در حالتی که کپسول قادر به انجام پروازهای سرنشین دار در فضا نیست.
در ابتدا، این دومین تلاش برای تابستان سال گذشته برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل کشف نقص چند سوپاپ در پیشرانه، پرواز به تعویق افتاد و سپس لغو شد. این مشکل به اندازه کافی مهم به نظر می رسید که ناسا و بوئینگ تصمیم گرفتند پرتابگر و کپسول را به ساختمان مونتاژ بازگردانند تا تعمیرات لازم را انجام دهند.
توجه داشته باشید که به دلایل امنیتی واضح، از آنجایی که Starliner خالی پرواز می کند، فضانوردان در ایستگاه یا کنترل کننده های زمینی می توانند کنترل وسیله نقلیه فضایی را در دست گرفته و در صورت لزوم آن را از راه دور هدایت کنند. به ویژه در حین مانورهای نزدیک شدن و پهلوگیری در مجموعه مداری.
ULA از #AtlasV N22 برای پرتاب #OFT2 برای @BoeingSpace و @Commercial_Crew برنامه @NASA استفاده می کند. این خودروی پرتاب شامل دو تقویت کننده موشک جامد AJ60 و دو موتور سنتور با موتورهای دوقلو RL10A -4-2 است تا #استارلاینر را در پرواز آزمایشی خود بفرستد. https://t.co/4SZdtfdv9H pic.twitter.com/5RRQYjpURI
هدف از این پرواز نشان دادن عملکرد عملیاتی سرتاسر پرتابگر Atlas V، در پیکربندی پرواز سرنشین دار آن، Starliner و همچنین سیستم های زمینی و عملیات در مدار (لنگر انداختن و فرود) است. بنابراین بسیاری از سیستم های حیاتی در طول ماموریت تحت نظارت خواهند بود. سیستم های اویونیک، داکینگ، ارتباطات، تله متری، کنترل روی برد، پنل های خورشیدی، توزیع برق و نیروی محرکه همه سیستم هایی هستند که ناسا و بوئینگ تا زمان بازگشت کپسول به زمین به طور مداوم آنها را زیر نظر خواهند داشت.
این پرواز همچنین فرصتی برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم GNC ( هدایت، ناوبری و کنترل ) خواهد بود که پرواز پرتابگر و هدایت و کنترل استارلاینر را در طول صعود، ورود به مدار و تا زمان بازگشت کنترل می کند. به زمین .
در پایان این نمایش و در صورت عدم مشاهده ناهنجاری ، بوئینگ می تواند اولین پرواز سرنشین دار استارلاینر را آماده کند. این پرواز سرنشین دار می تواند تا پایان سال انجام شود. خدمه ای متشکل از سه فضانورد باید در استارلاینر حضور داشته باشند. تاکنون تنها دو فضانورد به نام های بوچ ویلمور و میک فینک تایید شده اند.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 2021/08/17
ما به سختی می توانیم آن را باور کنیم. پس از فاجعه صنعتی 737 مکس، بوئینگ در توسعه خودروی سرنشین دار استارلاینر خود با مشکلات حیرت انگیزی مواجه شد. و پس از یک شکست نسبی در اولین پرواز آزمایشی، سازنده آمریکایی مجبور می شود کپسول را از Starliner پیاده کند تا آن را برای "تعمیرات" به ساختمان خود بازگرداند که ممکن است مشکلی عمیق تر از خرابی دریچه ها را پنهان کند.
چه زمانی شاهد پرواز فضانوردان با استارلاینر بوئینگ خواهیم بود؟ احتمالاً امسال نه و عدم اطمینان بسیار زیاد در مورد ادامه عملیات و برنامه توسعه کپسول سرنشین دار بوئینگ. بوئینگ طی کنفرانس مشترک با ناسا از بازگشت کپسول به محل خود و تعلیق نامحدود دومین پرواز نمایشی برنامه ریزی شده برای پایان جولای و سپس اوایل آگوست خبر داد. جان وولمر، معاون رئیس جمهور و مدیر برنامه پروازهای تجاری بوئینگ، در پاسخ به سوالی در مورد تاریخ بازگشت به هوا، به سادگی گفت که " خیلی زود است که بگوییم" آیا این پرواز آزمایشی بدون سرنشین می تواند انجام شود یا خیر.
با در نظر گرفتن برنامه پرتاب ناسا و ترافیک به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، احتمال بعدی پرتاب استارلاینر تا زمانی که فضاپیمای لوسی به سمت ناسا حرکت کند، وجود نخواهد داشت. این ماموریت در یک پنجره فرصت که در اواسط اکتبر باز می شود و در اوایل نوامبر بسته می شود، راه اندازی خواهد شد. اگر Starliner پس از این پرتاب آماده نشد، فرصت بعدی در سال 2022 است.
در سوال، مشکل دریچه ها بسیار جدی تر از آنچه به نظر می رسد به نظر می رسد. نشانه ای از جدی بودن مشکل فنی پیش روی مهندسان و تکنسین های بوئینگ، این کپسول از پرتابگر Atlas V تخلیه شد. به زودی به C3PF، یک ساختمان بوئینگ واقع در مرکز فضایی کندی که در آن کپسول های Starliner آماده می شود، بازگردانده می شود. در زمین، تیم ها قادر خواهند بود به راحتی و ایمن تر به دریچه های مربوطه دسترسی پیدا کرده و آنها را آزمایش کنند.
تیم های #Starliner به کار شبانه روزی برای بازگرداندن عملکرد به دریچه های سیستم محرکه ادامه می دهند و ۹ مورد از ۱۳ مورد به طور عادی کار می کنند. به موازات آن، ما در حال کار با @NASA و @AerojetRdyne هستیم تا علت این مشکل را مشخص کنیم.
بیشتر بیاموزید: https://t.co/PqKj865PsZ pic.twitter.com/ySK5pnJiEC
تعداد 24 سوپاپ، عنصر کلیدی پیشرانه هستند. هر یک از آنها جنبه متمایزی از پیشرانه استارلاینر را کنترل می کنند. امروز، چهار سوپاپ از سیزده سوپاپ که دچار نقص کار می‌شوند، علی‌رغم تلاش‌های بوئینگ برای رفع مشکل، در حالت بسته باقی می‌مانند. این همان چیزی است که از راه اندازی Starliner جلوگیری می کند. این مشکل بسیار شگفت‌انگیزتر است زیرا در طول آزمایش‌های مختلف قبل از پرواز، همه به‌طور عادی کار می‌کردند و هیچ‌یک داده‌ای را که می‌توانست به شروع مشکل اشاره کند، برنگرداند.
با توجه به توضیحات ارائه شده توسط جان وولمر، به نظر می رسد که پراکسید نیتروژن – اکسیدانی که توسط سیستم پیشرانه استفاده می شود – از دریچه های خاصی نفوذ کرده و سپس با رگه هایی از رطوبت مخلوط شده و اسید نیتریک را تشکیل می دهد. این تجمع اسید باعث خوردگی می شود که به نوبه خود باعث بسته شدن دریچه ها می شود که چهار مورد از آنها سرسختانه از باز شدن خودداری می کنند.
وضعیت نسبتاً شرم آور برای بوئینگ و به نوبه خود ناسا را برای مدیریت چرخش خدمه ISS در شرمساری قرار می دهد. امروزه تنها SpaceX حمل و نقل فضانوردان را فراهم می کند. با این حال، وابستگی به یک تامین کننده منفرد هرگز خوب نیست. اگر خدمه دراگون به دلایلی باید روی زمین بی حرکت می شد، ناسا باید برنامه بسیار محدودی را انجام می داد و در بدترین حالت از کپسول های سایوز مجدد استفاده می کرد!
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 08/10/2021
وضعیت برای بوئینگ که هنوز استارلاینر خود را راه اندازی نمی کند، همچنان بدتر می شود. پس از شکست نسبی اولین پرواز نمایشی، فشار برای بوئینگ بسیار زیاد است که نمی تواند پرواز آزمایشی دوم را از دست بدهد. اگر Starliner آنطور که انتظار می رفت قابل اعتماد نباشد، ناسا می تواند قرارداد CCtCap (قابلیت حمل و نقل تجاری خدمه) را که شش مأموریت حمل و نقل فضانوردان را در نظر می گیرد، به حالت تعلیق درآورد یا حتی لغو کند.
پس از شکست نسبی اولین پرواز آزمایشی، در دسامبر 2019، بوئینگ مجبور شد دومین پرواز آزمایشی را به تاریخ نامعلومی موکول کند. این پرواز که ابتدا برای 30 ژوئیه برنامه ریزی شده بود، به دلیل لنگر انداختن ماژول روسی ناوکا به ایستگاه فضایی بین المللی به 3 آگوست به تعویق افتاد. سپس به دنبال کشف یک مشکل فنی در کپسول، بوئینگ قصد داشت پرتاب را به 4 آگوست موکول کند. اما با توجه به جدی بودن مشکل، ناسا و بوئینگ تصمیم گرفتند پرواز را لغو کرده و آن را به « تاریخ نامعلوم » موکول کنند. ضربه ای برای بوئینگ، که همچنین باید تأخیرهای مکرر در توسعه پرتابگر SLS را که قرار است مأموریت های Artemis برنامه ماه ناسا را راه اندازی کند، مدیریت کند.
این شرکت در بیانیه ای بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: در طول آماده سازی پرتاب، مهندسان بوئینگ " نشانه های غیرمنتظره موقعیت سوپاپ " را در سیستم پیشرانه در 3 آگوست شناسایی کردند. این مشکل به اندازه کافی مهم به نظر می رسید که ناسا و بوئینگ تصمیم گرفتند پرتابگر و کپسول را به ساختمان مونتاژ برگردانند و نتوانستند تاریخ پرتاب جدیدی را ارائه کنند.
بوئینگ استارلاینر در بالای پرتابگر Atlas V. © ناسا
سیستم مورد نظر برای انجام یک بررسی کامل جدا می شود. بنابراین، خرابی استارلاینر می‌تواند نشانه‌ای قوی از جدی بودن مشکل فنی باشد که حل آن کمتر از آنچه بوئینگ در ابتدا امیدوار بود، ساده‌تر است.
در بهترین حالت، ممکن است معلوم شود که Starliner به سادگی یک سنسور سوپاپ معیوب دارد و بنابراین ظرف چند روز به سکوی پرتاب خود باز می گردد. اما، همچنین می تواند یک مشکل جدی تری باشد که نیاز به یک سری اصلاحات دارد یا به دلیل نقص طراحی است. در این صورت، بی حرکتی Starliner در ماه محاسبه می شود. وضعیتی که می تواند ناسا را مجبور به تعلیق یا حتی لغو قرارداد پرتاب با Starliner کند.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 03 اوت 2021
ناسا و بوئینگ که ابتدا برای 30 ژوئیه برنامه ریزی شده بود، مجبور شدند پرتاب استارلاینر را به دلیل ورود پر حادثه ماژول روسی ناوکا به ایستگاه فضایی بین المللی به تعویق بیندازند. این دومین پرواز آزمایشی حدود ده روزه و بدون خدمه بعدا برنامه ریزی شده است. اگر به خوبی پیش برود، اولین پرواز سرنشین دار در ماه سپتامبر انجام خواهد شد.
به روز شده در 3 اوت 2021، 5:45 بعد از ظهر.
بوئینگ اعلام کرد که پرواز آزمایشی استارلاینر که در ابتدا برای سه شنبه 3 آگوست برنامه ریزی شده بود، به فردا چهارشنبه 4 آگوست به تعویق افتاده است. مهندسان مشکلی را در سیستم محرکه کپسول حمل و نقل فضانوردان شناسایی کرده اند. اطلاعات بیشتر طی ساعات آینده اطلاع رسانی خواهد شد.
ما از پرتاب امروزی #Starliner Orbital Flight Flight-2 کنار می‌رویم.
در طول آماده سازی قبل از پرتاب، مهندسان ما نشانه های غیرمنتظره موقعیت سوپاپ را در سیستم محرکه شناسایی کردند.
بیانیه کامل را بخوانید: https://t.co/uQBjvq8ObU pic.twitter.com/4X2INbZj7Q
بوئینگ استارلاینر آماده پرتاب در مجتمع پرتاب 41 در ایستگاه پرتاب کیپ کاناورال، فلوریدا. این توسط Atlas V از ULA راه اندازی خواهد شد. © ناسا، جوئل کووسکی
———————————————— ———————————–
پس از ورود پر حادثه ماژول روسی ناوکا ، که پیشرانه های آن بدون هیچ دلیل مشخصی سه ساعت پس از اتصال به مجموعه مداری مشتعل شد و باعث از بین رفتن کنترل موقعیت ایستگاه شد، ناسا و بوئینگ مجبور شدند پرتاب استارلاینر را به تعویق بیندازند. این برای روز بعد از ورود ناوکا، 30 جولای، برنامه ریزی شده بود. به دنبال این حادثه، ناسا عملیات Starliner را تا زمانی که بفهمد چه اتفاقی افتاده است، به حالت تعلیق درآورد. احتراق غافلگیر کننده پیشرانه های ناوکا بی عواقب نبود. ایستگاه با سرعت نیم درجه در ثانیه در جهت زمین شروع به روشن شدن کرد. روز 30 توسط فضانوردان حاضر در هواپیما مورد استفاده قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود که این حمله هیچ پیامدی بر ساختار ایستگاه فضایی بین المللی نداشته است.
پخش زنده ناسا از ساعت 18:30 به وقت پاریس آغاز می شود. راه اندازی Starliner توسط Atlas V برای ساعت 7:20 بعد از ظهر (5:20 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) برنامه ریزی شده است. © ناسا
امروز همه چیز به حالت عادی بازگشته است. دریچه ناوکا باز شد و فضانوردان روسی توانستند به داخل ماژول بروند تا مطمئن شوند همه چیز ایمن است. در زمین، و پس از توضیحات قانع کننده از Roscosmos، ناسا و بوئینگ آماده سازی برای پرتاب Starliner را از سر گرفتند. این پرتاب از مجتمع 41 در پایگاه کیپ کاناورال برای سه شنبه 3 آگوست برنامه ریزی شده است.
سیستم حمل و نقل سرنشین دار بوئینگ با پرتابگر Atlas V ULA و کپسول Starliner. © ناسا، کیم شیفلت
دومین پرواز آزمایشی هواپیمای بوئینگ بدون سرنشین خواهد بود. OFT-2 ( آزمایش پرواز مداری بوئینگ-2 ) نامیده می شود و هدف آن اصلاح ایراداتی است که در اولین پرواز (دسامبر 2019) با مشکلات نرم افزاری و فنی مانع از پیوستن وسیله نقلیه به ایستگاه فضایی برای پهلوگیری در آنجا شده است.
همانند Crew Dragon در حین Demo-1 (مارس 2019)، این آزمایش یک ماموریت سرنشین دار عملیاتی را به ایستگاه فضایی بین المللی شبیه سازی می کند، بنابراین بدون خدمه. این کپسول قبل از بازگشت به زمین، به طور خودکار به مجموعه مداری متصل می شود. برخلاف Crew Dragon که زیر چتر نجات در اقیانوس اطلس در سواحل فلوریدا فرود می آید، بوئینگ استارلاینر با استفاده از کیسه هوا در خشکی فرود می آید. اگرچه چندین مکان فرود ممکن است، برای این پرواز نمایشی، کپسول بوئینگ باید در White Sands در نیومکزیکو فرود بیاید.
کپسول خالی حرکت نخواهد کرد. تقریباً 200 کیلوگرم محموله غیرضروری را حمل خواهد کرد، به این معنی که از دست دادن آنها هیچ پیامدی بر فعالیت های روی عرشه ایستگاه فضایی بین المللی نخواهد داشت. این عمدتا شامل غذا، وسایل شخصی فضانوردان، از جمله لباس است. این ماموریت برای 10 روز برنامه ریزی شده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین پرواز با خدمه در ماه سپتامبر انجام خواهد شد.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 07/23/2021
بوئینگ استارلاینر که به نمایندگی از ناسا فضانوردان را نیز جابجا می کند، پس از ناکام ماندن نسبی اولین پرواز نمایشی خود، در حال آماده شدن برای پیوستن به ایستگاه فضایی بین المللی برای تلاش دوم است. راه اندازی آن برای 30 جولای برنامه ریزی شده است. در انتظار این ورود، خدمه دراگون اسپیس ایکس که در بندر اصلی هارمونی لنگر انداخته بود، جای خود را به کپسول بوئینگ داد. توماس پسکت و سه فضانورد سوار بر دراگون خدمه شدند تا آن را در بندری از ماژول هارمونی لنگر بیاندازند.
دومین پرواز آزمایشی بوئینگ استارلاینر برای 30 جولای برنامه ریزی شده است. این کپسول توسط موشک اطلس V پرتاب United Launch Atlas (ULA) از کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب خواهد شد. همانند اولین تلاش که در دسامبر 2019 با شکست نسبی به پایان رسید، استارلاینر بدون خدمه سفر خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کپسول باید روز بعد به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود و یک هفته بعد به زمین بازگردد. در صورت موفقیت، بوئینگ و ناسا در حال برنامه ریزی برای اولین پرواز سرنشین دار در ماه سپتامبر با خدمه سه فضانورد هستند.
مکان برنامه ریزی شده در حال حاضر توسط اژدهای خدمه اسپیس ایکس اشغال شده است، که در آوریل 2021 توماس پسکت و سه فضانورد دیگر اکسپدیشن 65 را آورد. برای ایجاد فضا برای کپسول بوئینگ، Crew Dragon منتقل شد و به درگاه ماژول هارمونی دیگری متصل شد. این مانور که برای 21 جولای برنامه ریزی شده بود، توسط چهار فضانورد اکسپدیشن 65، از جمله توماس پسکت، که برای هدایت آن سوار خودرو شد، انجام شد. به گفته ناسا، " کرو دراگون به طور خودکار از درگاه جلو ماژول هارمونی ایستگاه در ساعت 6:45 صبح جدا شد و در ساعت 7:35 صبح به سمت بندر رو به فضا حرکت کرد. " هیچ چیز پیچیده ای در مورد این مانور وجود نداشت. قبلاً به همین دلایل در آوریل 2021 انجام شده است، زمانی که لازم بود برای ورود Crew Dragon فعلی، همان چیزی که جابجا شده، آماده شود. در آن زمان، بندرگاه اصلی توسط Crew Dragon از اولین ماموریت سرنشین دار اسپیس ایکس اشغال شد، که در نتیجه پورت داکینگ آن را تغییر داد.
تماس و ضبط نرم در ساعت 7:35 صبح به وقت شرقی تایید شد. با چهار فضانورد Crew-2، @SpaceX Crew Dragon به درگاه فضایی ماژول @Space_Station Harmony متصل شد و از درگاه جلو حرکت کرد تا جایی برای فضاپیمای @Commercial_Crew بعدی برای رسیدن آزاد کند. pic.twitter.com/Jej8VHdJ4o
SpaceX Crew-2 Dragon پس از مانور دادن بر روی آداپتور بین‌المللی داکینگ فضایی ماژول هارمونی به تصویر کشیده شده است. © تلویزیون ناسا
خدمه اژدها و استارلاینر به ماژول هارمونی بخش آمریکایی ایستگاه فضایی، جایی که شاتل ها قبلاً می رسیدند، متصل می شوند. در می 2015، ناسا این گوشه از مجموعه مداری را با انتقال ماژول چند منظوره دائمی (PMM) از ماژول Unity به ماژول هارمونی، دوباره پیکربندی کرد. در آن زمان قرار بود این دو خودرو در سال 2017 وارد خدمت شوند!
فضای آزاد شده در ماژول Unity می تواند توسط کپسول های Dragon و Cygnus برای حمل و نقل بار استفاده شود. همچنین به عنوان یک درگاه آماده به کار برای وسایل نقلیه سرنشین دار اسپیس ایکس و بوئینگ استفاده خواهد شد. به این ترتیب، بخش آمریکایی قادر خواهد بود حداکثر چهار وسیله نقلیه را دریافت کند، دو دستگاه برای حمل و نقل سرنشین دار و دو کپسول باری.
اژدهای خدمه اسپیس ایکس که توماس پسکت و سه فضانورد دیگر Expedition 65 به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند. © ناسا
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 09/01/2020
بوئینگ خودش را جمع می کند. تیم‌های بوئینگ پس از عدم موفقیت در اولین پرواز نمایشی Starliner، کپسولی که فضانوردان ناسا را حمل می‌کند، در حال آماده‌سازی پرواز بعدی هستند که در حال حاضر برای دسامبر برنامه‌ریزی شده است. ناسا از پیشرفت بوئینگ راضی است، که در حال حاضر بیش از 75 درصد از توصیه‌ها را برای اصلاح ناهنجاری‌هایی که در اولین پرواز آزمایشی با آن مواجه شده‌اند، اجرا کرده است.
در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک، بوئینگ و ناسا به‌روزرسانی‌هایی را درباره پیشرفت آماده‌سازی دومین پرواز آزمایشی بدون سرنشین استارلاینر ارائه کردند که اولین پرواز آن در دسامبر 2019 با موفقیت نسبی به پایان رسید. پایان سال، این دومین پرواز آزمایشی ( تست پرواز مداری) ، OFT-2، در اصطلاح ناسا) تکرار این ماموریت قبلی خواهد بود که به دلیل مشکلات نرم افزاری و فنی که مانع از پیوستن وسیله نقلیه به ایستگاه فضایی برای لنگر شدن شد، متوقف و قطع شد.
این بازگشت به پرواز مشروط به اجرای 80 توصیه صادر شده توسط کمیسیون مستقل تحقیقی است که توسط ناسا برای توضیح دلایل عدم موفقیت پرواز آزمایشی استارلاینر (در زیر بخوانید). بنابراین، در طول تابستان امسال، تیم های بوئینگ مشغول آماده سازی وسیله نقلیه ای بوده اند که برای پرواز آزمایشی بعدی استفاده می شود. تا پایان ماه اوت، بوئینگ نزدیک به 75 درصد از این 80 توصیه را اجرا کرده بود که در درجه اول مربوط به نرم‌افزار داخل هواپیما است که منشأ مشکلات اصلی کپسول در طول پرواز دسامبر گذشته بود.
بوئینگ استارلاینر در تاسیسات مرکز فضایی کندی. ©بوئینگ
با فرض پرتاب OFT-2 طبق برنامه و موفقیت آمیز بودن ماموریت، ناسا و بوئینگ با خدمه ای متشکل از سه فضانورد (مایک فینک و نیکول مان فضانوردان ناسا و کریس فرگوسن فضانورد قراردادی با بوئینگ) به ماموریت آزمایش پرواز خدمه انتقال خواهند یافت. این ماموریت که اولین پرواز سرنشین دار استارلاینر خواهد بود، برای ژوئن 2021 برای مدتی که هنوز مشخص نشده اما نباید از چند هفته تجاوز کند، برنامه ریزی شده است. کپسول استفاده شده همان کپسولی خواهد بود که در دسامبر 2019 در ماموریت خود شکست خورد! در واقع، Starliner قابل استفاده مجدد است و بوئینگ قصد دارد بین دو کپسول برای ماموریت های آینده جایگزین کند.
در پایان این پرواز، بوئینگ می تواند مجوز فعالیت تجاری خود را برای حمل و نقل فضایی فضانوردان به نمایندگی از ناسا آغاز کند. اولین ماموریت عملیاتی، به نام استالینر-1، برای پایان سال 2021 برنامه ریزی شده است. سه فضانورد ناسا (سانیتا ویلیامز، جاش کاسادا و ژانت اپس)، و همچنین عضو چهارمی که هنوز انتخاب نشده است – احتمالاً یک خارجی است. فضانورد در ایالات متحده – برای یک ماموریت شش ماهه در ایستگاه فضایی بین المللی حرکت خواهد کرد. کپسول مورد استفاده همان کپسولی خواهد بود که دومین پرواز آزمایشی بدون سرنشین را در دسامبر 2020 انجام داد (OTF-2).
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 03/10/20
قبل از بررسی پرواز برگشت کپسول استارلاینر، بوئینگ باید 61 اصلاحات شناسایی شده توسط کمیسیون مستقل تحقیق که توسط ناسا برای توضیح دلایل شکست پرواز آزمایشی استارلاینر ایجاد شده است، انجام دهد.
کمیسیون مستقل تحقیق که توسط ناسا برای درک علل ناهنجاری های شناسایی شده در طی پرواز آزمایشی بدون سرنشین کپسول بوئینگ استارلاینر تشکیل شده است، نتایج خود را ارائه کرده است. و حداقل چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که نتایج این بررسی برای سازنده هواپیما خوب نیست و به دلیل کاستی‌های مدیریتی و شگفت‌انگیزتر، مشکلات فنی مشخص شده است.
تجزیه و تحلیل داده ها و تله متری این پرواز که منجر به اتصال ناموفق به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و بازگشت زودتر از موعد مقرر به زمین شد، نشان می دهد که این کپسول نمی تواند رفت و برگشت را انجام دهد. پروازهای سرنشین دار در فضا اینها کمتر از 61 اقدام اصلاحی هستند که بوئینگ باید قبل از بررسی بازگشت به پرواز استارلاینر انجام دهد. در نتیجه، راه اندازی خودرو که ابتدا برای اواسط سال برنامه ریزی شده بود، دیگر پیش از پایان سال جاری انتظار نمی رود. با وجود خوش بینی بوئینگ، متقاعد به تحقق سریع اقدامات اصلاحی درخواستی، پرواز بعدی Starliner برای چندین ماه پیش بینی نشده است.
هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا پرواز بعدی کپسول استارلاینر یک ماموریت سرنشین دار خواهد بود یا خیر. © NASA, Frank Michaux
ناسا هیچ تصمیمی در مورد اینکه آیا این پرواز دوم یک ماموریت بدون سرنشین یا بدون سرنشین خواهد بود، نگرفته است، توضیح داد که هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا آزمایش بدون سرنشین دیگری قبل از بررسی یک ماموریت سرنشین دار به زمین انجام می شود یا خیر. ایستگاه فضایی بین المللی. در این شرایط بلاتکلیفی، بوئینگ 410 میلیون دلار در صورت درخواست ناسا از آن برای انجام یک پرواز خالی دیگر تدارک دیده است.
این کمیسیون تحقیق به‌ویژه ناهنجاری‌های اصلی را که در طول پرواز آزمایشی نیمه شکست خورده، از جمله دو خطای کدگذاری نرم‌افزار و از دست دادن سیگنال، به‌طور متناوب، ارتباطات بین زمین و وسیله نقلیه، بررسی کرد. از دست دادن این قابلیت می‌توانست عواقب فاجعه‌باری برای ماموریت داشته باشد، زیرا کپسول مطمئناً در حالت خودکار بود، اما از روی زمین نیز کنترل و هدایت می‌شد. در مورد مشکلات ایجاد شده توسط نرم افزار، آنها با یک ناهنجاری در شمارشگر زمان ماموریت سپری شده داخلی کپسول، به طور مشهودی یک ساعت جابجا شدند، که منجر به مصرف بیش از حد سوخت شد. دومین باگ رایانه زمانی رخ داد که ماژول سرویس از کپسول سرنشین دار قبل از ورود مجدد جوی جدا شد. رانشگرها به طور معمول عمل نمی کردند به طوری که بدون دخالت کنترل کننده های زمینی ، دو ماژول می توانستند با هم برخورد کنند یا حتی با هم برخورد کنند!
مقاله Futura با AFP Relaxnews منتشر شده در 02/10/2020
آژانس فضایی آمریکا تشخیص می دهد که چندین مشکل کپسول بوئینگ استارلاینر را در خلال پرواز آزمایشی خالی آن در دسامبر 2019 به خطر انداخته است و از عدم اطمینان در غول هوافضا متاسف است. داگ لاورو، مدیر پروازهای فضایی سرنشین دار ناسا اذعان کرد: «نظارت ناسا ناکافی بوده است.
جیم برایدنستاین، مدیر ناسا در یک کنفرانس تلفنی با مطبوعات اعتراف کرد که این پرواز " تحمل ناهنجاری های زیادی را متحمل شد" و خواستار " هرگز، هرگز از حقیقت نترسید ." داگ لاورو، مدیر پروازهای فضایی انسانی در ناسا، گفت: ناهنجاری‌های نرم‌افزاری احتمالاً نشانه‌های «مشکل واقعی» هستند، که این است که « ما در چرخه توسعه و آزمایش نرم‌افزار دچار نقص‌های رویه‌ای زیادی شده‌ایم». او اعتراف کرد: « نظارت ناسا ناکافی بوده است، این بدیهی است .
پس از اقامت کوتاه‌تر از حد انتظار در فضا، برای کپسول بوئینگ استارلاینر به سرزمین اصلی بازگردید. © NASA، Bill Ingalls
اولین مشکل نرم افزاری که اندکی پس از پرتاب در 20 دسامبر کشف شد، مانع از قرار گرفتن Starliner در مدار مناسب شد که باید به ایستگاه فضایی بین المللی می رفت اما دو روز بعد مجبور به بازگشت به زمین شد. به گفته ناسا، مداخله دستی از "از دست دادن" وسیله نقلیه جلوگیری کرد.
مورد دوم ناتوانی در برقراری ارتباط با کشتی برای چند دقیقه، به دلیل "نویز" رادیویی که احتمالاً از ارتباطات زمینی ناشی می شود. بوئینگ اذعان کرد که این مورد پیش بینی نشده بود.
مشکل سوم که تنها پنجشنبه توسط کمیسیون ایمنی ناسا فاش شد و روز جمعه توسط ناسا و بوئینگ تایید شد، همچنین می‌توانست باعث نابودی دستگاه شود.
سیستم مدیریت ماژول خدمات، بخشی از کشتی که از ماژول سرنشین دار قبل از ورود مجدد جو جدا می شود، حاوی یک خطای کد کامپیوتری بود. جیم چیلتون از بوئینگ توضیح داد که این خطا باعث می‌شد پیشران‌ها ماژول سرویس را به سمت ماژول سرنشین‌دار به عقب برانند که می‌توانست باعث شوک شود، خودرو را بی‌ثبات کند یا به سپر حرارتی آن آسیب برساند. این خطا تا اواخر عصر شنبه قبل از فرود کشف نشد. به گفته جان مولهولند، مدیر پروژه Starliner، این اصلاح درست کمتر از سه ساعت قبل توسط مهندسان بوئینگ آپلود شده بود. در آن زمان هیچ چیز فیلتر نشده بود.
نتایج تحقیقات مستقل در پایان فوریه آماده خواهد شد. مقامات ناسا از گمانه زنی در مورد پیامدهای زمان بندی خودداری کردند، زیرا انتظار می رفت Starliner اولین فضانوردان خود را در ماه های آینده به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد .
داگ لاورو از مشکلات احتمالی در «فرهنگ» شرکتی بوئینگ صحبت کرد و به ناهنجاری‌هایی در «سایر بخش‌ها» اشاره کرد که احتمالاً اشاره‌ای به بحران جت 737 MAX دارد. در همین حال، طبق گفته ایلان ماسک، کپسول Crew Dragon اسپیس ایکس به اولین پرواز سرنشین دار خود نزدیک می شود که احتمالاً در سه ماهه دوم خواهد بود.
مقاله توسط Rémy Decourt، منتشر شده در 23/12/2019
پس از ماموریت کوتاه شده خود، کپسول استارلاینر بوئینگ به زمین بازگشت. دیروز بدون هیچ حادثه ای بر روی میدان آزمایش موشکی وایت سندز در جنوب نیومکزیکو فرود آمد. اگرچه این کپسول نتوانست به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد، اما ناسا این ماموریت را به عنوان یک شکست توصیف نمی‌کند. این آزمایش در درجه اول مربوط به برخاستن و فرود بود.
کپسول استارلاینر بوئینگ پس از اقامتی کوتاه‌تر از حد انتظار در فضا، به ترا فیرما بازگشت. در حالی که قرار بود روز شنبه به ایستگاه فضایی بین المللی بپیوندد، به دلایلی که در بالا ذکر شد، این کپسول به دلیل مصرف بیش از حد سوخت مجبور به ترک ماموریت خود شد.
بنابراین ناسا و بوئینگ تصمیم گرفته‌اند به محض اینکه مدار استارلاینر اجازه دهد، آن را به زمین بازگردانند. در طول شب شنبه تا یکشنبه، کپسول برای بازگشت آماده شد و اوایل صبح یکشنبه، به وقت محلی، ورود مجدد خود را به جو آغاز کرد. استارلاینر پس از استقرار سه چتر نجات خود که فرود آن را کند کرد، سپر حرارتی خود را بیرون انداخت و کیسه های هوای آن را باز کرد، به آرامی در زمین خشک در محدوده آزمایش موشک White Sands در جنوب نیومکزیکو فرود آمد.
کپسول استارلاینر بوئینگ به آرامی در وایت سندز در نیومکزیکو فرود آمد. © ناسا
اکنون ناسا باید تمام پارامترهای این پرواز آزمایشی را که به تمام اهداف خود نرسیده است، به طور دقیق تجزیه و تحلیل کند. لنگر انداختن در مجموعه مداری یکی از آنها بود، اما نه اصلی. شاید کمی بیش از حد اعلام شود که بوئینگ استارلاینر در ماموریت خود شکست خورده است. داغ، عدم امکان رسیدن به مجموعه مداری نشان می داد که این ماموریت با شکست مواجه شده است، اما برای ناسا، شرایط پرتاب و مرحله فرود به همان اندازه مهم بود، اگر نه بیشتر.
برای کپسول بوئینگ استارلاینر به خشکی بازگردید. © NASA، Bill Ingalls
علاوه بر این، همانطور که خلبانان آینده استارلاینر به درستی تشخیص دادند، شکی نیست که خلبانان سوار بر این کپسول بدون مصرف بیش از حد سوخت که باعث رها شدن ماموریت شده بود، مسیر استارلاینر را اصلاح می کردند.
تا آغاز سال، ناسا تصمیم خواهد گرفت که آیا یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین جدید ضروری است یا اینکه داده های این ماموریت به تنهایی برای اطمینان از ایمن بودن سیستم حمل و نقل سرنشین دار بوئینگ (پرتابگر و کپسول) برای قرار دادن خدمه در هواپیما و ارسال آن کافی است. آنها را به ایستگاه فضایی بین المللی رساندند. در حال حاضر، این پرواز سرنشین دار برای بهار 2020 با خدمه ای متشکل از دو فضانورد ناسا به نام های اریک بو و نیکول آوناپو من و خلبان آزمایشی بوئینگ کریس فرگوسن برنامه ریزی شده است.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 21/12/2019
پرواز نمایشی کپسول بوئینگ استارلاینر کوتاه شد. به دنبال خرابی شمارشگر داخلی ماموریت سپری شده، استارلاینر خود را در مسیر اشتباهی قرار داد و ملاقات با ایستگاه فضایی بین‌المللی را که برای امروز بعدازظهر برنامه‌ریزی شده بود غیرممکن کرد. کپسول تحت کنترل، باید در 22 دسامبر به زمین بازگردد. توضیحات
با این حال، بوئینگ استارلاینر با برخاستن بدون حادثه از سکوی پرتاب خود در پایگاه فضایی کیپ کاناورال، مأموریت خود را به خوبی آغاز کرده بود. اما، تنها 15 دقیقه پس از برخاستن، وسیله نقلیه از مسیر منحرف شد، زیرا موتورهای آن به دلیل یک ناهنجاری در شمارنده داخلی MET ( زمان سپری شده) کشتی، که آشکارا یک ساعت تاخیر داشت، آنطور که انتظار می‌رفت شلیک نکردند. به عبارت دیگر، Starliner به موقع نبود. "ساعت" او زمان متفاوتی با زمان واقعی داشت!

موضوع علم را کشف کنید! هر جمعه از ساعت 18:30 خلاصه اخبار علمی هفته را که توسط خبرنگاران Futura برای شما رمزگشایی شده است دنبال کنید.

!
از ثبت نام شما سپاسگزاریم.
خوشحالم که شما را در جمع خوانندگان ما دارم!
بوئینگ پرتاب استارلاینر را با موفقیت آزمایش کرد
source

جهان خبری
اتومبیل خبری
فرهنگی خبری
سرگرمی خبری
ورزشی خبری
اقتصادی خبری
تکنولوژی خبری
سلامتی خبری

ورزشی خبری
فرهنگی خبری
اقتصادی خبری
 
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
Proudly powered by WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط salamatikhabari