1 روز ago دسته‌بندی نشده Leave a comment 2 Views
روابط عمومی دیجیتال واکنشی چیست و آیا واقعاً می تواند به شما در ایجاد پیوند کمک کند؟ بیاموزید که چگونه این تاکتیک خاص می تواند کمک کند و برای چه کسی است.
در دهه گذشته، شاهد افزایش تعداد آژانس‌ها و تیم‌های داخلی بوده‌ایم که از «PR دیجیتال» بدون استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده می‌کنند و بر لینک‌های هدایت‌کننده‌ای که بر عملکرد جستجوی ارگانیک تأثیر می‌گذارند، تمرکز می‌کنند.
اساساً، صنعت سئو شروع به قرض گرفتن تکنیک هایی کرد که صنعت روابط عمومی برای چندین دهه از آنها استفاده می کرد و آنها را در دنیای دیجیتال به کار برد.
این شامل مواردی مانند:
این، همراه با ظهور بازاریابی محتوا به عنوان یک تاکتیک ایجاد لینک، منجر به صنعت روابط عمومی دیجیتال امروزی شد.
برای مدتی، بیشتر فعالیت‌های روابط عمومی دیجیتال از طریق ایجاد کمپین‌های «قهرمانی» در مقیاس بزرگ اتفاق می‌افتند که ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا گردآوری و راه‌اندازی شوند.
در حالی که اینها هنوز بسیار فعال هستند، در 18 ماه گذشته شاهد ظهور یک تاکتیک جدید در روابط عمومی دیجیتال – واکنشی بوده است.
امروز، می‌خواهم در مورد روابط عمومی دیجیتال واکنش‌گرا صحبت کنم و به شما یک نمای کلی از چیستی آن، چگونگی استفاده از آن، و چگونه می‌توانید بیشترین بهره را از آن ببرید، ارائه دهم.
روابط عمومی دیجیتال واکنشی زمانی است که شما فرصتی را برای به دست آوردن پوشش و پیوند برای یک تجارت پیدا می کنید و به سرعت به آن فرصت برای استفاده از آن واکنش نشان می دهید.
این بستگی به این دارد که شخص دیگری (معمولاً یک روزنامه نگار یا یک رسانه خبری) مطلبی را منتشر کند که متناسب با تجارتی باشد که با آن کار می کنید.
سپس شما به آن داستان واکنش نشان می دهید. طبیعتاً، برنامه ریزی برای استفاده از فرصت ممکن است دشوار باشد.
این را با روابط عمومی دیجیتال پیشگیرانه مقایسه کنید، جایی که کمپین های برنامه ریزی شده با هدف ارسال پیام هایی به مخاطبان هدف شما هستند که ممکن است در غیر این صورت نشنیده باشند.
قطعا نه.
استفاده از روابط عمومی دیجیتال واکنشی به عوامل متعددی برای موفقیت بستگی دارد.
اگر این عوامل برای کسب و کار شما مشکل ساز هستند، ممکن است متوجه شوید که این تکنیکی نیست که بازگشت سرمایه خوبی را برای شما فراهم کند.
در اینجا چند نمونه از آنچه که باید در مورد آن فکر کنید، آمده است.
در مورد برخی از صنایع به طور طبیعی در اخبار بیشتر از سایرین صحبت می شود. برخی چرخه‌های خبری واضح و تکراری خواهند داشت که به شما امکان می‌دهد پیش‌بینی کنید که چه زمانی فرصت‌های روابط عمومی دیجیتال واکنشی به شما ارائه می‌شوند.
به عنوان مثال، تقریباً مطمئن است که موارد زیر به طور مرتب در چرخه اخبار ظاهر می شوند:
موارد بسیار بیشتری وجود دارد، اما امیدواریم این ایده را دریافت کنید که مطبوعات به طور مداوم در مورد موضوعات خاصی بحث خواهند کرد.
اگر در صنعتی کار می کنید که در آن، به صراحت بگویم، در چرخه اخبار تغییرات زیادی ایجاد نمی شود یا اتفاق نمی افتد، روابط عمومی دیجیتال واکنشی ممکن است یک چالش باشد.
غیرممکن نخواهد بود، اما ممکن است لازم باشد انتظارات خود را تعدیل کنید و از صرف زمان یا منابع زیاد خودداری کنید.
از سوی دیگر، اگر در صنعتی کار می کنید که در آن موضوع به طور مکرر مورد بحث قرار می گیرد، طبیعتا شانس بیشتری برای استفاده از روابط عمومی دیجیتال واکنشی خواهید داشت، به این معنی که ممکن است تصمیم به سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید.
همانطور که از نام و فرآیند پیداست، سرعت برای روابط عمومی دیجیتال واکنشی ضروری است.
شما اغلب نیاز دارید که در عرض چند ساعت یا حداکثر چند روز به یک فرصت واکنش نشان دهید.
حتی اگر سریع باشید، ممکن است توسط دیگرانی که سعی در واکنش سریع دارند غرق شوید. اگر در وهله اول نتوانید به سرعت واکنش نشان دهید، شانس کمی دارید که این تکنیک برای شما کار کند.
در حالت ایده‌آل، شما باید سطح خوبی از اعتماد و استقلال از کسب و کار و سهامداران کلیدی داشته باشید تا روابط عمومی دیجیتال واکنشی را به خوبی انجام دهید.
هنگام تولید محتوا یا نظرات برای یک داستان، سعی کنید از بازه های زمانی طولانی برای تصویب یا تصمیم گیری توسط کمیته ها اجتناب کنید.
حتی اگر استقلال کامل نداشته باشید، روابط عمومی دیجیتال واکنشی همچنان می‌تواند کارساز باشد اگر ذینفعی در کنار خود داشته باشید که نیاز به حرکت سریع را درک کند و بتواند هر آنچه را که نیاز دارید به موقع تأیید کند.
ما به زودی در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد، اما به طور خلاصه، روابط عمومی دیجیتال واکنشی یک پروژه کوتاه و واضح است که می تواند سطوح خوبی از پیوندها را به ارمغان بیاورد، اما بعید است که به نتایج مشابه یک کمپین قهرمان که ویروسی می شود منجر شود.
البته، این ممکن است اتفاق بیفتد، اما در بیشتر موارد، به دلیل روابط عمومی دیجیتال واکنشی، با ده ها لینک (نه صدها) مواجه خواهید شد.
به همین دلیل، ذینفعان شما (و شما!) باید هنگام وارد شدن به این تاکتیک انتظارات درستی داشته باشند و درک کنند که این با سایر اشکال روابط عمومی دیجیتال و ایجاد لینک متفاوت است.
این تا حدودی شبیه این است که چگونه انواع خاصی از اصلاحات فنی سئو سطوح مختلف تأثیر بر نتایج جستجوی ارگانیک دارند.
شما به یک تیم ذینفع نیاز دارید که این را درک کند و انتظارات را کنترل کند.
به طور کلی، اگر در هر یک از این زمینه ها نگرانی هایی دارید، روابط عمومی دیجیتال واکنشی ممکن است برای کسب و کار شما مناسب نباشد، یا ممکن است ارزش آن را داشته باشد که قبل از استفاده از منابع بسیار زیاد آن را امتحان کنید.
روابط عمومی دیجیتال واکنشی احتمالاً فرصت‌هایی را برای انجام چندین کار به شما ارائه می‌دهد که ممکن است به پوشش و پیوند منجر شود.
اینها متقابلاً منحصر به فرصت‌هایی نیستند که کمپین‌های بزرگ‌تر و به‌سبک قهرمان ممکن است ارائه دهند، اما به احتمال زیاد بدون نیاز به محتوای در مقیاس بزرگ ایجاد می‌شوند.
مواقعی پیش می‌آید که یک روزنامه‌نگار به دنبال اعتبار بیشتری از یک متخصص صنعت است تا به داستانی که در حال نوشتن است اضافه کند.
هنگامی که این اتفاق می افتد، آنها ممکن است با استفاده از این نوع هشتگ توییت کنند یا از خدماتی مانند HARO یا ResponseSource استفاده کنند.
نظارت بر این حوزه‌ها می‌تواند به شما کمک کند فرصت‌هایی را برای کارشناسان داخلی خود پیدا کنید تا نظری را همراه با نام تجاری یا حتی بهتر از آن یک پیوند ارائه دهند.
همچنین می تواند فرصتی برای کسب اعتبار در این زمینه و ایجاد رابطه با روزنامه نگاری باشد که ممکن است در آینده مستقیماً برای نظرات بیشتر به شما مراجعه کند.
گاهی اوقات، از روابط عمومی دیجیتال واکنشی برای تولید محتوایی که در اختیار روزنامه نگاران قرار می دهید برای کمک به پشتیبانی از داستان هایی که ممکن است قصد دارند در یک مورد خبری منتشر کنند، استفاده می کنید.
در مقایسه با کمپین‌های سبک قهرمان، تفاوت اصلی این است که شما محتوا را خیلی خیلی سریع تولید می‌کنید و آن را مختص خبر یا موضوعی می‌کنید که قبلاً در مورد آن صحبت می‌شود (یا خیلی زود خواهد آمد).
ایده این است که شما روندی را مشاهده می‌کنید که احتمالاً در چند روز یا هفته آینده درباره آن نوشته می‌شود، و در حال تولید محتوایی هستید که روزنامه‌نگاران می‌توانند از آن برای افزودن ارزش بیشتر به آنچه قصد نوشتن دارند استفاده کنند.
محتوای شما باید ساده، تولید آسان باشد و اطلاعات منحصر به فردی را به یک خبر در حال توسعه اضافه کند.
این اغلب یک داده یا یک تجسم ساده است.
در واقع برای روزنامه نگاران معمول است که اخبار را پس از انتشار به روز کنند.
این امر به ویژه برای اخبار در حال توسعه که در آن اطلاعات بیشتری جمع آوری می شود و می تواند به داستان موجود اضافه کند، رایج است.
شما فرصت هایی برای ارزش افزودن به یک داستان موجود خواهید داشت که قبلاً دیده اید که یک روزنامه نگار نوشته و منتشر کرده است.
اکنون، این ممکن است سخت باشد، و فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که محتوا یا نظری که ارائه می‌دهید واقعاً به داستان موجود ارزش اضافه کند.
اگر نه، احتمالاً پاسخ منفی از روزنامه نگار دریافت خواهید کرد.
همانطور که در بالا ذکر شد، با این تاکتیک انتظارات را تعیین کنید. همیشه نتایج یک کمپین قهرمانی برنامه ریزی شده بزرگتر را به همراه نخواهد داشت.
اما مانند بسیاری از چیزها، پیش بینی آن دشوار است.
به یاد داشته باشید که زمان و منابعی که سرمایه گذاری می کنید باید متناسب با نتایج مورد انتظار باشد.
اگر وظایف روابط عمومی دیجیتال واکنشی ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و فقط یک لینک دریافت می‌کنید، در واقع بازده خوبی برای زمانی است که صرف کرده‌اید.
همچنین باید به خاطر داشته باشید که احتمالاً با این نوع فعالیتترکیبی از پیوندهای معمولی، پیوندهای nofollow و نام تجاری را دریافت خواهید کرد.
مطمئناً می توانید تمام تلاش خود را برای تبدیل نام تجاری به پیوند انجام دهید، اما این همیشه امکان پذیر نیست.
باز هم، این مسئله بزرگی نیست، زیرا گرفتن ترکیبی از نتایج کاملاً طبیعی و طبیعی است، اما انتظارات خود را از سهامداران در نظر بگیرید که احتمالاً قبل از شروع این کار وجود دارد.
اگرچه برنامه‌ریزی برای روابط عمومی دیجیتال واکنش‌پذیر دشوار است، می‌توانید از چند راه به نفع خود دست و پنجه نرم کنید تا زمانی که زمانش فرا رسید، بهترین شانس ممکن را برای استفاده از آن داشته باشید.
زمانی را صرف این موضوع کنید که در کسب و کار خود به سراغ چه کسانی بروید و نظرات کارشناسان در مورد موضوعات اصلی را که می خواهید پوشش دهید.
برای مشاغل کوچکتر، این ممکن است فقط یک نفر باشد. کسب و کارهای بزرگتر ممکن است متخصصان مختلفی برای حوزه های مختلف داشته باشند.
هر کدام که باشد، بدانید که این افراد چه کسانی هستند و آنها را با ایده کاری که می خواهید انجام دهید آشنا کنید.
از اینجا، با فرض اینکه آنها در هیئت مدیره هستند، می توانید ترتیبی دهید که در صورت نیاز به نظرات، مستقیماً با آنها صحبت کنید و در صورت امکان، نیاز به دریافت سریع نظرات را در میان بگذارید.
همچنین شایان ذکر است که برای داشتن نظر به آنها نیاز دارید!
ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما در حالت ایده‌آل، آنها باید دیدگاه‌های روشن یا قوی داشته باشند تا در مقابل روزنامه‌نگاری که درباره آن موضوع می‌نویسد متمایز شوند.
شما نیازی به نظرات افراطی ندارید، اما احتمالاً باید بدانید که در اکثر مواقع روی کدام طرف حصار می نشینند.
تاریخ های خاصی در طول سال وجود خواهد داشت که موضوعاتی بیشتر از حد معمول در مورد آنها نوشته می شود.
موضوعات واضحی مانند کریسمس و هالووین وجود دارد، اما بسیاری از موضوعات دیگر برای پوشش دادن وجود دارد.
به عنوان مثال، آیا می دانستید که روز بدون ظروف کثیف یک چیز است؟
یا اینکه روز ملی رقص مثل مرغ هر سال اتفاق می افتد؟
در حالی که برخی به وضوح جدی نیستند و فقط کمی سرگرم کننده هستند، به دنبال روزهایی از سال باشید که با موضوع خود مرتبط هستند و ممکن است اخبار و داستان های روزنامه نگاران را تحریک کنند.
اگر بتوانید این کار را انجام دهید و محتوایی تهیه کنید که با روز سال مرتبط باشد، می توانید این محتوا را زودتر از موعد برای خبرنگاران مطرح کنید و شاید در داستان های آنها پوشش داده شوید.
سرعت برای روابط عمومی دیجیتال واکنشی مهم است.
برای کمک به مبارزه با کاهش سرعت تولید محتوا و ثبت نام، با آماده سازی دارایی ها قبل از اینکه واقعاً به آنها نیاز داشته باشید، آماده شوید.
زمانی که زمان آن فرا می رسد و یک موضوع کلیدی در اخبار است، شما محتوایی آماده دارید و می توانید به سرعت آن را ارائه کنید – به جای اینکه منتظر بمانید تا امضا شود و سرعت شما را کاهش دهد.
یکی از راه های انجام این کار این است که 30 تا 45 دقیقه با یکی از کارشناسان خود تماس بگیرید و با آنها در مورد موضوع مورد نظر مصاحبه کنید.
این می تواند به معدن طلایی از بینش ها و نظرات برای روابط عمومی دیجیتال واکنشی منجر شود.
روابط عمومی دیجیتال واکنشی می تواند روشی عالی برای ایجاد پیوندها و پوشش بیشتر برای یک برند باشد، اما برای همه مناسب نیست.
اگر با آن پیش می روید، تا جایی که می توانید از قبل برنامه ریزی کنید و برای حرکت سریع در زمان بروز فرصت ها آماده شوید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: wellphoto/Shutterstock
خبرنامه روزانه ما را از لورن بیکر بنیانگذار SEJ در مورد آخرین اخبار در صنعت دریافت کنید!
پدی یکی از بنیانگذاران Aira، یک آژانس بازاریابی دیجیتال مستقر در بریتانیا است که در زمینه SEO، رسانه های پولی، بازاریابی محتوا … [بیو کامل را بخوانید]
برای دریافت آخرین اخبار صنعت در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید.
برای دریافت آخرین اخبار صنعت در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید.
source
سئو سایت
7 ساعت ago
8 ساعت ago
12 ساعت ago
در حالی که می‌خواهید خزیدن بیشتر محتوا را تا حد امکان برای Google آسان کنید، …
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.






تبلیغات گوگل ادوردز
سئو تخصصی سایت
موتور گوگل
موتور ذره بین
تولید محتوا
گوگل ادوردز

source

توسط salamatikhabari