یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
نوشته جان راس، کمک ویراستار انتشارات سلامت هاروارد، همکار انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا

Fellow of the Infectious Diseases Society of America

بیلی جوئل، خواننده و ترانه‌سرای مشهور در شعر "Movin’ Out" (حرکت کن) می‌گوید: کار بسیار سخت در واقع می‌تواند به شما یک "حمله قلبی-ی-ی" وارد کند و طبق مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده نشان می‌دهد که در افراد پرکار سکته مغزی می‌تواند حتی از حمله قلبی نیز مشکل‌سازتر باشد.

در این تحقیق، محققان دانشگاه کالج لندن در خصوص رابطه بین ساعات کاری و خطر حمله قلبی بر روی بیش از 600،000 کارگر مطالعه کردند، و همچنین داده‌های مشابه خطر سکته مغزی بر روی بیش از 500،000 کارگر را نیز مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها اطلاعات خود را بر اساس تفاوت‌های شخصی کارگران با توجه به رفتارهای بهداشتی، مثل سیگار کشیدن، مصرف الکل و فعالیت بدنی آن‌ها تنظیم کردند و علاوه بر این وجود عوامل خطر قلبی مانند فشار خون بالا، دیابت و کلسترول بالا در کارگران را نیز در نظر گرفتند. آن‌ها دریافتند که خطر حمله قلبی در افرادی که بیش از 55 ساعت در هفته کار می‌کردند، در مقایسه با کسانی که 35-40 ساعت در هفته مشغول کار هستند، به میزان 13 درصد بیشتر است، همچنین احتمال ابتلا به سکته مغزی نیز 33 درصد بیشتر خواهد بود

مسئله افزایش خطر حمله قلبی متناسب با ساعات کاری فقط در کارگران با وضعیت اجتماعی اقتصادی پایین دیده می‌شد. خطر حمله قلبی در کارگران با دستمزد بالا که ساعت‌های طولانی کار می‌کردند مشابه کارگرانی بود که دستمزد بالایی داشتند ولی ساعت کاری آن‌ها عادی بود. اما خطر سکته مغزی در تمام کسانی که ساعت‌های طولانی کار می‌کردند، بدون در نظر گرفتن وضعیت اجتماعی و اقتصادی آن‌ها بالا بود.

دلیل ارتباط بین پرکاری و خطر حمله‌های قلبی-عروقی کاملاً روشن نیست. عوامل هورمونی، از قبیل افزایش میزان هورمون‌های "استرس" مثل کورتیزول و اپی نفرین، ممکن است مؤثر باشند. کار زیاد و استرس کار نیز می‌تواند از عوامل اصلی خطر قلبی باشد. کسانی که ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، به داشتن شیوه زندگی ناسالم، ورزش کمتر، رژیم‌های غذایی بد و مصرف بالای الکل و تنباکو تمایل پیدا می‌کنند. دیابت نوع 2 در کارگران با وضعیت اقتصادی پایین که ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، شایع‌تر است، اما در مورد کارگران با وضعیت اقتصادی بالا که ساعت کاری مشابهی دارند، اینطور نیست. سندرم متابولیک، مجموعه‌ای از عوامل خطر بیماری‌های قلبی-عروقی که شامل فشار خون بالا، تری‌گلیسیرید بالا، پایین بودن سطح کلسترول خوب، قند خون بالا و چاقی شکمی "سیب شکل" است، با کار استرس‌زا همراه است.

مردانی که به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند، اما بیش از حد کار می‌کنند با احتمال بیش‌‌تری بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست خواهند داد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردانی که بیش از 45 ساعت در هفته کار می‌کنند، اما به اندازه کافی به تحرک بدنی و ورزش کردن توجه ندارند با احتمال دو برابر بیش‌تر ممکن است بمیرند.

دانشمندان معتقدند ورزش کردن می‌تواند به عنوان یک روش طلایی از مرگ و میر مردان پیشگیری کند.

این نتیجه با انجام مطالعاتی روی 5 هزار مرد بین 40 تا 59 سال در 14 شرکت مختلف و به مدت 30 سال به دست آمده است.

میزان آمادگی جسمی هر کدام از کارمندان این شرکت‌ها با تست دوچرخه به دست آمد و جزئیات ساعت کاری آن‌ها نیز ثبت شد. نزدیک به 70 درصد مردان بین 41 تا 45 ساعت در هفته کار می‌کردند، در حالی که 20 درصد باقی‌مانده بیش از این میزان را به کار کردن اختصاص می‌دادند.

در طول مدت تحقیقات نزدیک به 587 مورد مرگ و میر اتفاق افتاد. به این ترتیب دانشمندان متوجه شدند مردانی که ورزش نمی‌کنند و به مدت طولانی در هفته کار می‌کنند با احتمال بیش‌تری ممکن است دچار حمله قلبی شوند و جان خود را از دست بدهند.

اما در عوض مردانی که ورزش می‌کردند و حتی آن‌هایی که زمان کمی را به تحرک بدنی اختصاص می‌دادند با احتمال بسیار کم‌تری بر اثر کار طولانی‌مدت ممکن بود دچار بیماری‌های قلبی شوند.

انگلیسی‌ها یکی از پرکارترین کارمندان در قاره اروپا محسوب می‌شوند و به طور متوسط 41.4 ساعت در هفته کار می‌کنند. این میزان نزدیک به 1.5 ساعت بیش‌تر از متوسط اروپاست.

مرگ از کار زیاد در آسیا

در بیشتر کشورهای توسعه یافته، کار زیاد به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی دیده نمی‌شود. با این حال، مرگ ناشی از کار زیاد به اندازه‌ای در ژاپن رایج است که یک کلمه برای آن وجود دارد: karōshi . کارگران شرکت‌های بزرگ ژاپنی، و یا افراد با دستمزد بالا "salarymen"، طبق عرف از امنیت شغلی تمام عمر برخوردارند. اما در عوض متاسفانه از آن‌ها انتظار می‌رود که ساعت‌های طولانی بدون پرداخت اضافه‌کاری داشته باشند. اعتیاد به کار آنقدر بد است که دولت ژاپن اعمال تعطیلات پنج روزه در هر سال را اجباری در نظر گرفته است. در چین نیز این مسئله گسترده شده است و مرگ ناشی از کار زیاد، با نام guolaosi شناخته شده است. احتمالاً یکی از عوامل عمده این مرگ‌ها بیماری همه‌گیر مصرف سیگار است؛ 63 درصد از مردان میانسال در شرق آسیا به طور منظم سیگار می‌کشند.

چگونه در محل کار سلامت خود را حفظ کنیم

تعدادی از روش‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا از عادات محل کاری مضر برای سلامتی شما، اجتناب کنید:

• آگاهانه بخورید و از "غذا خوردن همراه با استرس" خودداری کنید.

• از نوشیدنی‌های شیرین و تنقلات شور دستگاه‌های سکه‌ای دوری کنید؛ در عوض از خانه آجیل، میوه و سبزیجات برای خود بیاورید.

• فعالیت‌های فیزیکی را به جریان کار خود اضافه کنید: به جای استفاده از آسانسور با بالا رفتن از پله‌ها کمی به خود فشار بیاورید، یا بعضی اوقات به جای تبادل ایمیل به همکار خود به اتاقش بروید.

• نشستن طولانی‌مدت با تمام علل افزایش مرگ و میر در ارتباط است. سعی کنید در زمان‌هایی که امکان دارد ایستاده کار کنید.

• شوخی کنید؛ شوخ‌طبعی با سلامت بهتر قلب و عروق و بهره‌وری بیشتر در محل کار ارتباط مستقیم دارد.

• مطمئن شوید که عوامل اصلی خطر قلبی، مانند فشار خون، سطح قند خون و کلسترول شما تحت کنترل هستند.

و اگر شما رئیس هستید، به یاد داشته باشید که یک محل کار بدون استرس و مجهز، نه تنها برای سلامت بیشتر کارکنان بلکه جهت بهبود کسب و کار بسیار مؤثر است.
source

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.






یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط salamatikhabari