تقریباً بیش‌تر انسان‌ها می‌خواهند که تا ابد جوان بمانند، اما متأسفانه زمان نمی‌ایستد و سن هم همین‌طور به بالا رفتن ادامه می‌دهد. با افزایش سن تغییرات زیادی در بدن رخ می‌دهد که شامل چین‌وچروک‌هایی که همه‌مان از آن‌ها بیزاریم نیز می‌شود. روش‌های موقتی مانند بوتاکس برای حل این مشکل وجود دارد. اما همان‌طور که می‌دانید، روشی گران است و برای همه افراد در دسترس نیست. البته که تزریق بوتاکس معایب و عوارضی هم برای بدن دارد. اما آیا می‌دانید که یوگای صورت چیست؟ فواید یوگای صورت چیست؟ آیا می‌تواند از ایجاد چین‌وچروک جلوگیری کند؟ آیا می‌تواند چین‌وچروک را درمان کند؟
همه ما باور داریم که پیشگیری بهتر از درمان است پس چرا یوگای صورت که روشی راحت و بدون هزینه است را امتحان نکنیم؟ از آنجایی‌ که ما در مو تن رو برای راحتی شما روش‌های کارآمد را معرفی می‌کنیم، در این مطلب هم می‌خواهیم ببینیم یوگای صورت چیست و چه اثراتی دارد. با ما همراه باشید.
فهرست مطالب
یوگای صورت روش جدیدی نیست اما با تلاش کارداشیان‌ها برای استفاده و بهره‌گیری از این روش، برای دنیا بازتعریف شد. همان‌طور که می‌دانید، معمولاً وقتی کارداشیان‌ها کاری را انجام می‌دهند در دنیای زیبایی و مراقبت تبدیل به ترند می‌شوند. یوگای صورت از ژاپن سرچشمه می‌گیرد و خالق آن کوکو هایاشی است. این تکنیک روشی بسیار ساده است که باعث باریک‌تر و جوان‌تر شدن صورت می‌شود.
یوگای صورت از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. قسمت اول شامل بیدار کردن ماهیچه‌های به‌خواب‌رفته است. ماهیچه‌های به‌خواب‌رفته در واقع ماهیچه‌هایی مانند ناحیه زیر پلک پایینی و زیر گونه‌ها هستند که دائماً از آن‌ها استفاده نمی‌کنید.
قسمت دوم تمرین دادن ماهیچه‌های زیاد به کار گرفته شده هستند. این قسمت ماهیچه‌هایی مانند بین ابروها، پیشانی و اطراف دهان که 24 ساعته از آن‌ها استفاده می‌کنیم هستند.
تمرین‌هایی که ماهیچه‌های به‌خواب‌رفته را بیدار می‌کنند به لیفت کردن صورت کمک می‌کنند. تمرین‌هایی که برای ماهیچه‌های پراستفاده به کار می‌روند از ایجاد چین‌وچروک روی صورت پیشگیری می‌کنند. ماهیچه‌های منقبض شده دلیل اصلی ایجاد چین‌وچروک روی صورت هستند. هنگامی که به طور مداوم اخم می‌کنید، ماهیچه‌های بین ابروها منقبض می‌شوند. در طول زمان با تکرار این عمل، ماهیچه‌ها منقبض می‌مانند و چین‌وچروک ایجاد می‌شود. یوگای صورت با تقویت و ریلکس کردن ماهیچه‌ها از انقباض دائمی و درنتیجه ایجاد چروک پیشگیری می‌کند.
شاید برای شما هم سؤال باشد که آیا پشت این روش معجزه‌گر دلیل علمی‌ای هم وجود دارد؟ تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه شمالی ایالت ایلی نویز نشان می‌دهد که بله؛ وجود دارد. این تحقیقات به‌ صورت تجربی و آزمایش در طولانی‌مدت روی 16 نفر انجام شد. طبق این تحقیقات، انجام روزانه 30 دقیقه یوگای صورت باعث محکم‌تر شدن ماهیچه‌های صورت می‌شود که در نتیجه آن گونه‌ها لیفت شده و ظاهری جوان‌تر پیدا خواهید کرد. برای ثبت نتیجه تحقیقات در این مدت از صورت افراد مورد آزمایش عکس گرفته می‌شد. با مقایسه عکس‌ها توسط متخصصین پوست این نتیجه حاصل شد که به طور مثال افراد ۵۰ساله اکنون ۴۷ساله به نظر می‌رسیدند. این کاهش ۳ ساله ظاهری تنها با انجام منظم 20 هفته یوگای صورت به‌ دست‌ آمده است. طبق این تحقیقات، ملموس‌ترین تغییر در گونه‌ها بوده است.
برای بررسی بهتر نتایج تکنیک یوگای صورت، به فواید یوگا برای صورت می‌پردازیم.
تمرین‌های یوگای صورت باعث تحریک جریان خون شده و اکسیژن‌رسانی به سلول‌های صورت را افزایش می‌دهد. همچنین، باعث می‌شود که رنگ پوست متعادل و یکنواخت و درخشان شود. تمرینات تنفسی به کنترل احساسات کمک می‌کنند و در نتیجه، صورتتان آرام‌تر به نظر خواهد رسید.
با افزایش سن تولید طبیعی کلاژن کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه، پوست حالت سفتی خود را از دست می‌دهد و چین‌وچروک‌ها خود را نشان می‌دهند. یوگای صورت نه‌تنها ماهیچه‌ها را تحریک می‌کند، بلکه با تحریک سلول‌ها تولید کلاژن و الاستین را نیز افزایش می‌دهد. با انجام منظم یوگای صورت پوست تقویت می‌شود، عمق چین‌وچروک‌ها به‌وضوح کاهش پیدا می‌کند و چهره صاف‌تر و شاداب‌تر می‌شود.
برای هرکدام از خطوط روی صورت مانند خطوط پیشانی، خطوط اخم بین ابروها تمرین‌های به‌خصوصی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید این خطوط را کاهش دهید. در مقاله آموزش یوگای صورت به آموزش تک‌تک این تمرین‌ها پرداخته‌ایم و خواندن آن را برای داشتن برنامه یوگای صورت بهتر توصیه می‌کنیم.
هنگامی که یوگای صورت را انجام می‌دهید به‌ احتمال زیاد متوجه آرامش و ریلکس شدن خود می‌شوید. این تمرین نه‌تنها برای پوست و زیبایی که برای ذهن نیز مفید است. اگر از آن دسته افرادی هستید که به طور طبیعی پوستتان نسبت به استرس واکنش نشان می‌دهد و قرمز و ملتهب می‌شود، با انجام منظم یوگای صورت می‌توانید این حساسیت را کاهش دهید. پس از گذشت تنها 15 روز می‌توانید نتیجه آن را ببینید.
بیش از 50 عضله در صورت وجود دارند که روزانه هیچ‌گونه فعالیتی ندارند و تنها چیزی که روی آن‌ها اثر می‌گذارد جاذبه زمین است. به این معنی که این عضله‌ها می‌توانند زودتر از موعد سفتی خود را از دست بدهند و سن را زیاد نشان بدهند. با تمرینات یوگای صورت می‌توانید این اثر را کم‌رنگ کنید.
حتماً با خط خنده آشنا هستید. خطی که از کنار بینی شروع شده و تا اطراف دهان ادامه دارد. تمریناتی که برای سفت کردن گونه‌ها وجود دارد باعث کم‌رنگ‌ شدن خط خنده نیز می‌شود.
لب‌ها نیز با افزایش سن حجم خود را از دست می‌دهند و باریک‌تر شده و خط دور لب‌ها نیز محو می‌شوند. با تمرین‌های یوگای مخصوص این ناحیه می‌توانید از این امر جلوگیری کنید و لب‌هایی پر و جوان داشته باشید.
شل شدن عضلات صورت و ازبین‌رفتن شکل و حالت طبیعی خط فک از اولین نشانه‌های تأثیر افزایش سن روی صورت است. برای حفظ کانتورینگ صورت تمرینات مخصوصی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید شکل صورت را حفظ کرده و از افتادگی آن جلوگیری کنید.
با استفاده از محصولات مراقبتی پوست مانند کرم دور چشم هنگام انجام تمرینات یوگای صورت برای این ناحیه می‌توانید اثربخشی آن را چندبرابر کنید.
با استفاده از کرم دور چشم کلاژن ساز هنگام انجام تمرینات یوگای صورت به کاهش سریعتر خطوط زیر چشم کمک کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کرم دور چشم و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.
همچنین هنگام انجام تمرینات یوگای صورت و در حین ماساژ صورت می‌توانید از روغن‌های مناسب پوست استفاده کنید و از مزایای آن‌ها در کنار یوگای صورت بهره‌مند شوید.
برای انتخاب روغن مناسب حین این ورزش برایتان مقاله “معرفی بهترین روغن برای یوگای صورت” را آماده کرده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.
روغن مراقبت از پوست اورینگا برای انوع پوست مناسب است و به کلاژن سازی کمک می‌کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.
برخی بر این باورند که یوگای صورت می‌تواند باعث پیرتر شدن پوست صورت شود. در ادامه به بررسی 3 مورد از مضرات یوگای صورت می‌پردازیم.
توجه کنید که از انجام حرکات خشن و قوی خودداری کنید چراکه این حرکات قوی می‌تواند باعث ساییدگی و پارگی فیبرهای کلاژن شوند و در نتیجه چین‌وچروک بیشتر ایجاد شود.
ایده اصلی پشت یوگای صورت این است که با عضله‌سازی زیرپوست پر شود در نتیجه پوست صاف و بدون چروک شود. اما برای به نتیجه رسیدن این روش ماهیچه‌ها باید خیلی بزرگ شوند تا حدی‌ که از روی پوست دیده شوند. این تمرین به شما صورتی با ماهیچه‌های تراشیده شده، فک قوی‌تر، گردن ضخیم‌تر، صورت توده‌ای و حتی رگ‌های قابل دیده‌شدن می‌دهد. درست است که این ظاهری ایده‌آل و مناسب برای بدنسازان است اما این ظاهری نیست که اکثر زن‌ها می‌خواهند در آینه ببینند.
موردهایی وجود داشته است که با انجام حرکات عجیب‌وغریب یوگای صورت دچار گرفتگی صورت، ازدست‌دادن لنزهای تماسی و حتی قفل شدن فک شده‌اند.
درست مانند یوگای معمولی برای بدن، در یوگای صورت هم برای رسیدن به نتیجه باید صبور باشید. اثرات یوگای صورت به‌هیچ‌وجه یک‌شبه ظاهر نمی‌شود و لازم است که به طور منظم و مداوم آن را انجام دهید. اما اگر به انجام این تمرینات متعهد باشید طی چند هفته یا چند ماه نتیجه آن را خواهید دید. اکنون که می‌دانید یوگای صورت چیست و با فواید و خطرات احتمالی آن آشنا هستید می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا صبر و حوصله انجام یوگای صورت را تا رسیدن به نتیجه دارید یا ترجیح می‌دهید به‌سرعت و با تزریق بوتاکس صورتتان را لیفت کنید.
روشی برای از بین بردن چین و چروک و جوان‌سازی صورت است که از مراحلی برای تمرین ماهیچه‌های صورت تشکیل شده و انجام منظم آن می‌تواند جایگزین روش‌هایی مانند بوتاکس شود.
درخشان شدن چهره، کاهش چین و چروک، پر و سفت شدن صورت، کاهش استرس، حجیم شدن لب‌ها و اصلاح کانتورینگ صورت.
می‌تواند باعث افزایش چین‌وچروک پوست شود، می‌تواند صورت را حجیم و مردانه کند و همچنین در صورت انجام اشتباه تمرینات ممکن است باعث مشکلات فیزیکی شود.
از دو قسمت “بیدار کردن ماهیچه‌های به خواب رفته” و “تمرین برای ماهیچه‌های پرکاربرد” تشکیل شده است که قسمت اول باعث لیفت صورت و قسمت دوم باعث کاهش چین‌وچروک می‌شود.
بله تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که انجام منظم یوگای صورت می‌تواند به کاهش اثرات پیری چهره کمک کند.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.





© کپی رایت 1395–1401

source

توسط salamatikhabari