زمانی تابستان فرامی‌رسد و هوا خشک می‌شود، پوست نیز دچار خشکی شده و ترک‌هایی کف پا ظاهر می‌شود. این عارضه برای بسیاری افراد با پوست خشک و در آب‌وهوا گرم و خشک اتفاق می‌افتد که سخت و دردناک است. گاهی شکاف‌ها خونریزی کرده و مانع راه‌رفتن می‌شوند و این موضوع به عذابی دائمی در طول تابستان تبدیل می‌شود. اگر شما هم با ترک پا در تابستان مواجه شده‌اید، با این مقاله همراه باشید تا علل آن را بررسی کنیم و به راهکاری برای درمان برسیم.
برای مطالعه مطلب عوامل ایجاد ترک‌های پوستی و راه‌های جلوگیری و درمان آن روی این لینک کلیک کنید.
فهرست مطالب
وزن کل بدن روی پاهای شما قرار دارد و پا بیشترین فشار را تحمل می‌کند؛ بنابراین پیاده‌روی‌های طولانی، راه‌رفتن مداوم روی موکت و سطح زبر فشار بیشتری به پا می‌آورد و باعث خشکی و ضخامت پوست می‌شود. در نتیجه پوست شکاف می‌خورد و ترک بر می‌دارد. اگر به این ترک‌ها رسیدگی نشود، پوست دچار عفونت و التهاب شده و راه‌رفتن را غیرممکن می‌کند. البته ترک پا علت‌های مختلفی دارد که در اینجا چند تا از آن‌ها را نام می‌بریم:
اگر به خشکی کف پا و ترک‌های ریز اهمیت ندهید، کم‌کم شکاف‌های عمیق در پوست ایجاد شده و موجب عفونت، خونریزی می‌شود. پس بهتر است قبل از اینکه کار از کار بگذرد، از پیشروی ترک‌ها و خشکی پوست پا جلوگیری کنید. در اینجا برای جلوگیری از ترک خوردن پا در تابستان چند راه را بررسی می‌کنیم:
کفش‌های نامناسب مثل صندل‌های تابستانی که پوست را در معرض هوا آزاد قرار می‌دهد، اصلاً برای پا‌های آسیب‌دیده مناسب نیستند. پس بهتر است از کفش‌های راحتی، طبی و چرم طبیعی استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کند. همچنین از جوراب‌های نخی و نرم در حین راه‌رفتن استفاده کنید.
کفش‌هایی با کفی تخت و پلاستیکی یا کفش‌های پاشنه بلند نیز اصلاً مناسب پا نیستند. زیرا بیشترین فشار را به پاشنه پا و انگشت‌ها وارد می‌کنند و موجب آسیب‌های جدی می‌شوند.
در فصل تابستان پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، مقدار بیشتری آب بنوشید تا بدن رطوبت خود را تأمین کند. این کار باعث نرم شدن و لطافت پوست می‌شود و از ایجاد ترک‌های پوستی پیشگیری می‌کند.
اگر دچار خشکی کف پا در تابستان می‌شوید، از پیاده‌روی و ایستادن‌های طولانی اجتناب کنید. زیرا در این حالت گردش خون ضعیف شده و اکسیژن به تمام اندام‌های انتهایی نمی‌رسد. در نتیجه سلول‌های پوست دچار خشکی شده و می‌میرند.
برای پیشگیری از خشکی کف پا، به طور مداوم از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. زیرا کرم‌ها کمک می‌کنند، همیشه پوست شما مرطوب باقی بماند. کرم‌هایی با ترکیب اسید آلانتوئین و گلیسیرین بیشتر در این امر کمک می‌کند زیرا ترکیبات روغنی آن‌ها، پوستی لطیف و نرم به شما می‌بخشد.
کرم ترک پای سی گل حاوی اسیدهای آلانتوئین و سالسیلیک که پوست شما را مرطوب کرده و به بازسازی آن کمک می‌کند.
برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.
زمانی اضافه وزن دارید، پاهای شما فشار بیشتری را تحمل می‌کنند و ایستادن و راه‌رفتن برای شما سخت و دردناک است. زیرا گردش خون کاهش‌یافته و چربی پوست در اثر فرسودگی از بین می‌رود. در نتیجه پوست پا خشک شده و پوسته پوسته می‌شود.
این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان است که از سلول‌های پوستی شما محافظت می‌کند. همچنین از خشکی و پیری پوست جلوگیری کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. منابع غذایی همچون روغن فندق، جوانه گندم، بادام، دانه‌های آفتاب‌گردان، آووکادو و انبه دارای مقادیر زیاد ویتامین E هستند که در داشتن پوستی سالم به شما کمک می‌کنند.
تا اینجا با راه‌هایی برای جلوگیری از ترک پا در تابستان آشنا شدیم. اما گاهی کار از کار گذشته و باید به فکر درمان باشیم؛ بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا از شر خشکی پوست راحت شده و ترک‌های پا را درمان کنیم:
یک دوش آب گرم کمک می‌کند سلول‌های مرده پوست جدا شوند. البته می‌توانید از لیف و سنگ‌پا کمک بگیرید و پوسته‌ها را از کف پا جدا کنید. بعد از حمام، پا خود را با حوله خشک کرده و از یک مرطوب‌کننده یا کرم ترک پا استفاده کنید.
کرم‌های ترک پا با دارا بودن ویتامین و اسیدهای روغنی مثل بخار آب عمل می‌کنند و پوسته‌ها را برداشته و عمل لایه‌برداری را انجام می‌دهند. این محصولات خشکی پوست را از بین برده و نرمی و لطافت را به پا شما هدیه می‌دهند.
کرم ترک دست و پا جی، حاوی روغن بادام و موم زنبور عسل جهت حفظ نرمی و رطوبت پوست است و از ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.
در فصل تابستان از کفش‌هایی استفاده کنید که تمام پا شما را پوشش دهد و راحت باشد. این‌گونه پا شما هم فشار کمتری را تحمل می‌کند و هم کمتر در معرض هوا آزاد قرار می‌گیرد. زیرا شکاف‌ها زخم‌هایی هستند که آلودگی را به سمت خود جذب کرده و پوست شما دچار عفونت می‌شود.
شب‌ها قبل از خواب، پا خود را با کرم ترک پا چرب کنید و جوراب بپوشید. اگر تر‌ک‌ها شما را اذیت می‌کند و درد دارید، در طول روز نیز این کار را انجام دهید. جوراب پوست پا شما را می‌پوشاند و از نفوذ باکتری‌ها به پوست جلوگیری می‌کند.
برای انتخاب کرم ترک پا، مطلب معرفی بهترین کرم ترک پا ایرانی را مطالعه کنید.
عسل دارای ویتامین B، C و اسید‌های آمینه است که موجب حفظ رطوبت پوست می‌شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. همچنین خاصیت ضدباکتری دارد که زخم‌ها را پاک‌سازی کرده و از عفونت‌های پوستی پیشگیری می‌کند.
مقداری عسل را کف پا خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشورید. این کار دست‌وپا شما را کثیف و چسبناک می‌کند اما موجب پاک‌سازی و احیا پوست می‌شود.
روغن بادام منبع غنی ویتامین E و سرشار از اسید‌های چرب است که رطوبت پوست را حفظ می‌کند و خشکی آن را رفع می‌کند. علاوه بر این سلول‌های پوستی را احیا کرده و به رفع چین‌وچروک و تر‌ک‌های پوستی کمک می‌کند.
ترک پاشنه پا در تابستان دردناک است و مانع راه‌رفتن می‌شود. پد‌ها برای افرادی که پاشنه پا آن‌ها آسیب‌دیده، بسیار مناسب است و مثل یک بالشت نرم عمل می‌کند. پدهای پاشنه پا ضخیم هستند و از تشدید درد می‌کاهند و به شما کمک می‌کنند راحت‌تر راه بروید.
پدهای پاشنه در سایز‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. این پدها در انتها کفش قرار می‌گیرد و از پا شما در برابر ضربه‌ها محافظت می‌کند.
وازلین از ترکیب اسیدهای چرب و پارافین تشکیل می‌شود که برای پوست و لب‌ها گزینه مناسبی است. این محصول ضدالتهاب و ضدباکتری است که از پاشنه‌های ترک‌خورده به خوبی محافظت می‌کند. علاوه بر این یک لایه بردار قوی است که از عفونت پوست جلوگیری می‌کند.
بعد از حمام کف پا خود را با وازلین ماساژ دهید و سپس جوراب بپوشید تا تأثیر آن را به خوبی ببینید.
ژل مرطوب‌کننده وازلین که از خشکی پوست جلوگیری می‌کند و برای درمان ترک‌های پوستی بسیار مناسب است.
برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.
ترک پا در تابستان یک عارضه شایع است که بسیاری از خانم‌ها دچار آن می‌شوند. اما این عارضه قابل درمان است و جایی برای نگرانی نیست. زیرا با خواندن این مقاله به علت‌های آن پی می‌برید و راه‌هایی برای پیشگیری و درمان ترک پا یاد می‌گیرید که بسیار برای رفع این عارضه به شما کمک می‌کند.
به دلیل آب و هوا خشک، پوشیدن کفش‌های نامناسب مثل صندل، حمام کردن مداوم و مراقبت نکردن از پا
برای جلوگیری از ترک پا، بهتر است کفش‌های مناسب بپوشیم و پا خود را هر شب قبل از خواب چرب کنیم. به طور کلی یک روتین مراقبت از پوست پا خود داشته باشیم زیرا پا قلب دوم انسان است و بیشترین فشار روی پاها قرار دارد.
از وازلین و کرم‌های ترک پا استفاده کنیم زیرا دارای ترکیبات روغنی هستند و از پوست پا مراقبت می‌کنند. البته بهتر است به صورت مداوم و هر روز این کار را انجام دهیم تا همیشه پوستی شاداب و مرطوب داشته باشیم.
پیاده‌روی‌های طولانی و سرپا ایستادن، ترک‌های پار را تشدید می‌کند. زیرا بیشترین فشار روی پا قرار دارد و جریان خون را کاهش داده و موجب فرسودگی و از بین رفتن چربی در کف پا می‌شود.
پدر پاشنه مثل یک بالشتک کوچک و نرم است که انتها کفش و در قسمت پاشنه پا قرار می‌گیرد. این پد‌ها از پا شما به خوبی مراقبت می‌کنند و جلو ضربه‌های بیشتر به پا را می‌گیرد.
کرم‌هایی که حاوی اسیدهای چرب و روغن هستند، بسیار برای پوست پا مناسب است. این کرم‌ها رطوبت پوست را حفظ کرده و به پا نرمی و لطافت می‌بخشند.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.





© کپی رایت 1395–1401

source

توسط salamatikhabari