صورت انسان‌ها همانند سایر بخش‌های بدن، از عضله‌های مختلفی ساخته شده است. این عضله‌ها، با افزایش سن کم‌کم استحکام خود را از دست داده و به‌اصطلاح، شل می‌شوند. این مسئله در طولانی‌مدت، باعث ایجاد چین و چروک، افتادگی پلک، ایجادشدن خط خنده، ایجاد غبغب و سایر موارد مشابه می‌شود. روش‌های مختلفی برای درمان این مشکل وجود دارد که انجام عمل‌های لیفت و یا تزریق ژل و چربی، برخی از این روش‌ها است. خوشبختانه به جز این موارد، روش دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. روش یوگای صورت یکی از جذاب‌ترین روش‌های فعلی است که با کمک آن، می‌توانید عضلات صورت خود را تقویت کنید. در این نوشتار قصد داریم به آموزش یوگای صورت پرداخته و مهم‌ترین ترفندها و کاربردهای آن را با هم بررسی کنیم. همراه ما باشید.
فهرست مطالب
بی‌شک عضله‌های صورت، یکی از پرکاربردترین عضله‌های بدن هستند. خندیدن، حرف‌زدن و اخم‌کردن، تنها بخشی از حرکات روزمره صورت است. این حرکت‌ها در طولانی‌مدت، رد خود را بر پوست صورت بر جای می‌گذارند و ایجاد خطوط نازک و چین و چروک‌ها، بخشی از این آثار است. علاوه بر این، عضله‌های کم‌کم استحکام و انسجام خود را از دست می‌دهند. شل‌شدن پوست، افتادگی پلک‌ها، گونه‌ها و غبغب، نمونه‌ای از این شل‌شدن پوست و عضله است.
برای جلوگیری از این اتفاق، روش‌های گوناگونی وجود دارد که یکی از آن‌ها، روش «یوگای صورت» است. نرمش‌دادن عضله‌ها و تمرین‌دادن آن‌ها، باعث تقویت هر عضله شده و فرآیند افتادگی و پیری پوست را به‌تعویق می‌اندازند.
برای انجام تمرین یوگای صورت در خانه باید راه و روش انجام این کار را به‌خوبی فرا بگیرید. باید به شما بگوییم که روش یوگای صورت همراه با جدی‌گرفتن روتین پوستی و مراقبت از بدن با کمک ورزش، نوشیدن آب کافی و تغذیه سالم، تاثیر شگفت‌انگیزی بر سلامت پوست خواهد داشت. همراه ما باشید و آموزش یوگای صورت برای عضله‌های مختلف را به‌دقت مطالعه کرده و انجام دهید.
برای آغاز تمرین یوگای صورت باید دست‌ها و صورت خود را به‌خوبی شسته و سپس عضله‌ها را گرم کنید. در واقع این کار، مشابه گرم‌کردن بدن در ابتدای ورزش است و هیچ‌گاه نباید این مرحله را پشت گوش بیندازید. برای انجام کار، همانند بچگی، عضله‌های لب را شل کرده و با قدرت هوای درون شش‌ها را خارج کنید. احتمالا همه ما به‌عنوان کودکان شر و شیطان، این کار را در بچگی انجام می‌دادیم. این کار علاوه بر ریلکس‌کردن عضله‌های صورت، استرس را نیز کاهش می‌دهد.
این کار را حداقل یک بار پیش از شروع یوگای صورت انجام دهید. تکرار سه باره این تمرین در طول روز، باعث کاهش استرس و اضطراب نیز می‌شود. بنابراین می‌توانید در لحظه‌های استرس‌زا نیز این کار را انجام دهید.
یکی از مهم‌ترین عضله‌های صورت، پلک‌ها و اطراف چشم‌ها هستند. به همین خاطر باید آموزش یوگای صورت برای این بخش از عضله‌ها را جدی بگیرید. این تمرین به شما کمک می‌کند که چروک‌های پنجه کلاغی اطراف چشم را از بین برده، افتادگی را کاهش داده و پف پلک‌ها را از بین ببرید.
برای این کار، انگشت‌های اشاره و وسط را به‌حالت V انگلیسی گرفته، با انگشت وسط گوشه داخلی چشم و با انگشت اشاره گوشه خارجی چشم را به‌صورت ملایم فشار دهید. به بالاترین نقطه ممکن نگاه کرده و با فشار انگشت‌ها، پلک و پوست زیر چشم را به‌سمت بالا ببرید. پس از انجام این کار، پوست را به آهستگی رها کرده و اجازه دهید که عضله ریلکس شود.
این حرکت را 6 بار تکرار کنید. پس از آن، پلک‌های خود را محکم و برای 10 ثانیه ببندید.
استفاده هم‌زمان از کرم‌های حاوی کلاژن و جوان‌ساز برای افزایش اثرات یوگای صورت برای دور چشم
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کرم دور چشم ضد چروک، روی تصویر کلیک کنید.
ابروها نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های صورت هستند که پس از دهه 30 و 40، کم‌کم به سمت پایین صورت متمایل می‌شوند. لیفت ابرو با کمک نخ، جراحی ابرو و انجام بوتاکس، برخی از روش‌های سریع و تهاجمی برای درمان این مشکل است. هر چند روش یوگای صورت برای این حالت نیز کاربرد دارد.
دو انگشت اشاره و وسط را به هم بچسبانید و آن‌ها را دقیقا بالای ابروی خود و در قسمت دم ابرو قرار دهید. سپس عضله ابرو را کمی به سمت پایین فشار داده و در همان زمان، سعی کنید ابروهای خود را تا جای ممکن بالا ببرید. این فشار دو طرفه از سوی انگشت و عضله‌های ابرو و تداخل دو نیرو، باعث تقویت عضله ابرو خواهد شد. این کار را 10 دفعه و در 6 ست تکرار کنید.
شل‌شدن پوست در بخش‌های مختلف صورت، باعث افزایش چین و چروک‌ها می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این حالت، استفاده از روش یوگای صورت است. یوگای صورت برای سفت کردن پوست در بخش‌های مختلفی کاربرد دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، برای پوست اطراب لب و گونه‌ها است.
برای این کار، لب‌ها خود را محکم بسته و در همان حال، دهان خود را تا جای ممکن باد کنید. هوای موجود در فضای دهان را به دو بخش چپ و راست منتقل کرده و اجازه دهید عضله‌های صورت کاملا درگیر شوند. انجام این کار به‌مدت 30 ثانیه، می‌تواند باعث تحریک عضله‌ها شده و از شل‌شدن آن‌ها جلوگیری کند.
استفاده از کرم‌های محافظت‌کننده از پوست در کنار یوگای صورت، راه حل خوبی برای جلوگیری از پدیدارشدن علائم افزایش سن
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کرم ضد پیری دکتر کلوگل، روی تصویر کلیک کنید.
یوگای صورت برای سفت کردن پوست بخش‌های مختلفی کاربرد دارد. پس از مدتی و برای افزایش مدت زمان یوگای صورت، سفت‌کردن سایر عضله‌ها هم‌چون بخش‌های پیشانی، اطراف فک، کنار پلک‌ها و گردن را نیز در نظر بگیرید.
چین و چروک‌ها در همه جای صورت ایجاد خواهند شد. گردن و غبغب، یکی از بخش‌هایی است که معمولا در مراقبت‌های پوستی، ضد آفتاب‌زدن و هر نوع روتین پوستی دیگر، نادیده گرفته می‌شوند. برای جلوگیری از افزایش چین و چروک و افتادگی این بخش از صورت، باید از تمرین‌های اختصاصی آن کمک بگیرید.
در نظر گرفتن تمرین‌های گفته شده در آموزش یوگای صورت و گردن و البته تکرار آن‌ها، می‌تواند از پیری زودهنگام این بخش از صورت جلوگیری کند. سر خود را کاملا به عقب بازگردانید و به سقف نگاه کنید. لب پایینی خود را تا جای ممکن به سمت بالا حرکت داده و عضله فک را کاملا به کار بگیرید.
فشار ناشی از این حرکت، باید تا نزدیکی گوش‌های‌تان احساس شود. در همین حالت، 10 ثانیه منتظر مانده و به‌آرامی سر خود را به حالت طبیعی بازگردانید. 10 تا 15 ست این کار را تکرار کنید. استفاده از تمرین‌های یوگای صورت برای چین و چروک در طولانی‌مدت، فوق‌العاده خواهد بود. هم‌زمان با این تمرین‌ها، حتما از یک کرم و لوسیون کلاژن‌ساز نیز کمک بگیرید تا بهترین نتیجه ممکن را شاهد باشید.
لپ‌های گرد و تپل، برای اغلب کودکان بامزه است، اما بزرگسالان از داشتن لپ‌های تپل و آویزان، لذت چندانی نمی‌برند. اگر شما نیز با این مشکل روبه‌رو هستید، می‌توانید از این تمرین و آموزش یوگای صورت بهره برده و گونه‌های خود را لاغر کنید.
لب‌های خود را به حالت دهان ماهی در آورده و گونه‌های خود را به‌صورت کامل به داخل بکشید. تا جای ممکن، گونه‌های خود را با حالت مکیدن، درون دهان نگه دارید. 5 ثانیه صبر کرده و سپس به حالت عادی بازگردید. 10 تا 15 ست این کار را تکرار کنید.
پیش از اتمام این نوشتار، باید چند نکته مهم را با شما در میان بگذاریم. اولین موضوع این است که ورزش یوگای صورت همانند سایر ورزش‌ها، باید بخشی از روتین زندگی شما باشد. در واقع همان‌طور که با 10 روز ورزش‌کردن با هیچ نتیجه‌ای روبه‌رو نخواهید شد، انجام ورزش یوگای صورت در خانه به مدت یک یا دو هفته نیز هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. برای رسیدن به نتیجه، حداقل 6  ماه این تمرین‌ها را انجام دهید.
نکته مهم بعدی این است که همراه با این روش‌ها، باید سایر نکات مراقبت از پوست را جدی بگیرید. انجام یوگای صورت در خانه جایگزین استفاده از کرم‌های جوان‌ساز، مرطوب‌کننده و آبرسان، ضد آفتاب و ترمیم‌کننده نیست. بلکه همه این‌ها در کنار یکدیگر، می‌توانند بهترین نتیجه را برای شما داشته باشند.
موضوع مهم بعدی این است که هر کدام از این حرکت‌ها، باید با آرامش کامل و حداقل با 10 ست تکرار انجام شوند. پیشنهاد می‌کنیم موسیقی آرام و یا پادکست مورد علاقه خود را پخش کنید و هم‌زمان، یوگای صورت خود را به‌آرامی و با حوصله انجام دهید.
برای حرکات مورد نیاز به ماساژ، حتما پوست خود را با یک روغن سالم و طبیعی، ماساژ داده و هیچ‌گاه با پوست خشک این کار را انجام ندهید. اصطکاک ناشی از فشار انگشتان بر پوست صورت، می‌تواند باعث ایجاد شکنندگی‌های ریز شود که در طولانی‌مدت، به چین و چروک تبدیل شوند. اگر به دنبال بهترین روغن‌ها برای ماساژ صورت هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «معرفی بهترین روغن برای یوگای صورت» را مطالعه کنید.
تمرین یوگای صورت یک کار دائم و همیشگی است. همانند غذا خوردن، مسواک‌زدن و دوش‌گرفتن، برای مراقبت از پوست صورت خود نیز باید برخی کارها را به‌صورت دائم انجام دهید. آموزش یوگای صورت با چند کار ابتدایی آغاز می‌شود، اما باید کم‌کم حرکات خود را افزایش داده و برای داشتن یک پوست سالم و جوان، آن حرکات را به‌صورت همیشگی تکرار کنید.
استفاده از روغن ماساژ برای کاهش اصطکاک دست و پوست و عدم ایجاد چین‌های کوچک در طولانی‌مدت
برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.
روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی و جلوگیری از پیری پوست وجود دارد. اگر علاقه‌ای به انجام عمل‌های زیبایی نداشته و یا اینکه ترجیح می‌دهید از ایجاد علائم افزایش سن جلوگیری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ورزش یوگای صورت را جدی بگیرید. با کمک این روش، عضله‌ها به‌صورت مداوم تحریک شده و قدرت خود را از دست نمی‌دهند. در این نوشتار، به آموزش یوگای صورت برای برخی از عضله‌های پرکاربرد پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم یوگای صورت در خانه را با همین حرکات اندک آغاز کرده و کم‌کم باقی حرکات را به روتین خود بیفزایید. نظر شما راجع به انجام ورزش یوگای صورت چیست؟ آیا تجربه‌ای در انجام این کار دارید؟
یوگای صورت نوعی ورزش برای عضله‌های صورت است. با کمک این ورزش، عضله‌ها استحکام خود را از دست نداده و تقویت می‌شوند.
برای شروع، عضله‌های صورت را کاملا شل کنید. سپس تمام هوای موجود در شش‌ها را از میان لب‌ها به سمت بیرون فشار دهید. این کار باعث می‌شود استرس شما نیز کاهش یافته و بدن شما برای آغاز یوگا آماده شود.
برای این کار باید از دو انگشت وسط و اشاره کمک بگیرید. با کمک آن‌ها، گوشه‌های خارجی و داخلی چشم را فشار داده و عضله را به‌آهستگی به سمت بالا فشار دهید.
یکی از مهم‌ترین حرکات یوگای صورت در خانه به سفت‌کردن پوست تعلق دارد. حرکت‌های مختلفی برای عضله‌های متفاوت صورت وجود دارد که در این مقاله، سفت‌کردن عضله لب و گونه را با هم مرور کردیم.
همان‌گونه که ورزش‌کردن برای همه عمر لازم است، تمرین یوگای صورت نیز باید به‌صورت همیشگی انجام شود. در واقع باید بدانید که مراقبت از صورت و بدن، یک فعالیت دائمی است و هیچ نقطه پایانی برای آن وجود ندارد. حداقل یک سال باید این تمرین‌ها را انجام داده تا اولین نتیجه‌ها را ببینید. بنابراین ورزش یوگای صورت را جدی گرفته و آن را به‌عنوان بخشی از زندگی خود بپذیرید.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.





© کپی رایت 1395–1401

source

توسط salamatikhabari