هیچ‌چیز ناامید‌کننده‌تر از دیدن ناگهانی مو سفید در سر نیست؛ چرا که موی سفید سنمان را بیشتر نشان می‌دهد. البته سفید شدن مو با بالارفتن سن، امری عادی است. گاهی سفید شدن مو در نوجوانی و یا جوانی اتفاق میفتد که این باعث نا‌امیدی ما می‌شود؛ اما چگونه از این سفیدی مو ناگهانی جلوگیری کنیم، آیا جلوگیری از سفیدی مو با تغذیه امکان‌پذیر است؟ در این مطلب نقش تغذیه در جلوگیری از سفیدی مو و رفع سفیدی مو با مواد غذایی را بیان کرده‌ایم، با ما همراه باشید.
در پوست ما هزاران فولیکول وجود دارد که این فولیکول‌ها، سلول‌های رنگ‌دانه مو را می‌سازند. رنگ‌دانه حاوی ملانین است. کم‌شدن رنگ‌دانه و ملانین در فولیکول‌ها باعث سفیدی مو می‌شود. این اتفاق تحت‌تأثیر عوامل مختلفی صورت می‌گیرد؛ اما چه چیزهایی باعث سفیدی مو می‌شود.
تمام این عوامل می‌توانند موها را سفید کنند؛ اما ما می‌توانید با آگاهی کامل در مورد آن‌ها از سفیدی مو خود جلوگیری و یا آن را رفع کنید. بررسی کامل این عوامل در مقاله علل سفید شدن زود هنگام موها در خانم‌ها بیان شده است و با خواندن این مطلب می‌توانید آگاهی کامل را کسب کنید.
فهرست مطالب
همان‌طور که بیان شد، تغذیه یکی از عوامل سفیدی مو است که می‌توانید از مواد غذایی برای جلوگیری از سفیدی مو استفاده کنید. در ادامه به بررسی چند ماده غذایی پرداخته‌ایم.
جگر حاوی مس و فولیک‌اسید است. مقدار کمی از جگر حاوی حجم بالایی از B12 جگر حاوی مواد مغذی نظیر این ویتامین است. با بالارفتن سن بدن کمتر قدرت جذب این ویتامین را دارد؛ پس ما باید با تغذیه مناسب آن را تأمین کنیم. مس موجود در جگر به تولید ملانین در فولیکول مو کمک می‌کند و کمبود فولیک‌اسید باعث ازبین‌رفتن ملانین می‌شود.
گوشت مرغ حاوی ویتامین B12 است که این ویتامین از خشکی، کم‌پشتی و سفید شدن مو جلوگیری می‌کند؛ البته استرس باعث ازبین‌رفتن این ویتامین می‌شود و اگر برای سه ماه ادامه پیدا کند باعث سفیدی ناگهانی مو می‌شود.
این ماده غذایی برای جلوگیری از سفیدی مو است و حاوی مقدار قابل‌توجه فولیک‌اسید است.
عدس نیز حاوی ویتامین B12 و فولیک‌اسید است. فولیک‌اسید به عملکرد DNA و اRAN کمک می‌کند و نقش حیاتی در تولید متیونین (همان اسیدآمینه که برای حفظ سلامت موها ضروری است.) دارد.
یک چاشنی تند انگلیسی است که از خمیرترش درست می‌شود و حاوی ویتامین‌های B و اسیدفولیک است.
حاوی ویتامین D است. این ویتامین به تولید رنگ‌دانه مو کمک می‌کند. سالمون امگا 3 و پروتئین دارد که برای محافظت از مو و پوست است.
منبع عالی از آهن و مس است. این دو مواد عالی برای جلوگیری از سفید شدن مو هستند؛ زیرا مواد حیاتی برای تولید ملانین هستند.
با بررسی مواد غذایی شامل ویتامین‌های مفید برای موهایمان می‌توانیم رژیم غذایی برای جلوگیری از سفیدی مو داشته باشید که جلوگیری از سفید شدن مو را با تغذیه امکان‌پذیر کنید.
حالا که با مواد غذایی مغذی آشنا شده‌ایم . می‌دانیم جلوگیری از سفیدی موی سر با تغذیه با چه مواد غذایی امکان‌پذیر می‌شود. با خود فکر می‌کنیم؛ آیا می‌توانیم از شر موهای سفید خلاص شویم. برگشت مو به رنگ طبیعی به دلیل سفید شدن مو بستگی دارد. اگر موهایمان به دلیل ژنتیکی سفید شده‌اند احتمال برگشت رنگ مو بسیار ضعیف است؛ اما اگر سفیدی مو با مشکلات سلامتی ایجاد شود، مراجعه به متخصص مو و مشاوره گرفتن به ما کمک می‌کند تا اگر بیماری داشته باشیم معالجه شویم؛ اما در بعضی مواقع می‌توانیم از مواد طبیعی استفاده کنیم و موهای خود را به رنگ طبیعی برگردانیم و با روش‌های جادویی ازبین‌بردن سفیدی مو سر موهای زیبا و خوش‌حالتی داشته باشیم.
انگور فرنگی هندی منبع ویتامین C است. این ویتامین آنتی‌اکسیدانی است که ضد پیری است و رنگ‌دانه فولیکول مو را احیا می‌کند. روغن نارگیل جذب مو شده و پروتئین را افزایش می‌دهد. باعث سلامتی مو می‌شود.
دو یا سه بار در هفته این کار را انجام دهید.
منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است که از مشکلات بنیادی مو جلوگیری می‌کند. چای سیاه به موهای شما کمک می‌کند تا براق شود.
می‌توانیم دو یا سه بار در هفته این کار را انجام دهیم.
برگ کاری برای ثابت نگه‌داشتن رنگ طبیعی مو و جلوگیری از سفیدی مو استفاده می‌شود. روغن نارگیل به ریشه مو نفوذ می‌کند و ریشه مو را تغذیه می‌کند؛ البته باعث رشد مو می‌شود.
2 یا 3 بار در هفته از این روغن استفاده کنید.
آب‌لیمو حاوی ویتامین C است و روغن نارگیل به رشد مو کمک می‌کند.
می‌توانید سه بار در هفته از این روغن استفاده کنید.
استفاده از شامپو‌هایی با مواد طبیعی مانند سویا و گندم، تقویت کننده و ضد ریزش مو، ترمیم و تغذیه موها، افزایش استحکام و حجم موو تثبیت کننده رنگ مو هستند.
برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.
شنبلیله دارای ویتامین B و ساپونین (از اکسیداسیون چربی جلوگیری می‌کند) است. از ریزش مو و شوره سر جلوگیری، رنگ طبیعی مو را حفظ و موها را نرم می‌کند.
استفاده از آن دو بار در هفته کافی است.
شامپو تقویت‌کننده رشد مو ترمیم کننده و استحکام بخش حفظ رنگ و رطوبت طبیعی مو موثر در کنترل انواع ریزش مو و تقویت فولیکول مو
برای خرید و اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید
آب پیاز شامل کاتالاز (آنزیمی که در بافت و خون وجود دارد و پر‌اکساید‌هیدروژن را به آب و اکسیژن تجزیه می‌کند) است. این آنزیم هیدروژن‌پر‌اکساید که روی سر و مو وجود دارد را کم می‌کند. از سفیدی مو جلوگیری می‌کند و سلامت مو را تضمین می‌کند. تنها بدی آب پیاز رفع بوی بد آن ازروی مو است. روغن زیتون نرم‌کننده و حالت دهنده مو است.
دو بار در هفته استفاده از این محلول عالی است.
حنا با رنگ قرمز موهای سفید را می‌پوشاند. قهوه نیز موهای سفید را با رنگ قهوه‌ای – قرمز و یا قهوه‌ای – مشکی می‌پوشاند. باید توجه کنید که از پودر طبیعی آن‌ها استفاده کنید.
هر سه هفته این کار را تکرار کنید.
این گیاه رنگ مو را ثابت نگه می‌دارد از سفیدی مو جلوگیری می‌کند. برای رفع سفیدی مو خوب است زیرا رنگ‌دانه مو را تقویت می‌کند.
این محلول را دو یا سه بار در هفته روی موهای خود اسپری کنید.
کدو رنگ‌دانه طبیعی مو را حفظ می‌کند و از سفیدی ناگهانی مو جلوگیری می‌کند. روغن نارگیل جذب مو می‌شود و مو را تغذیه می‌کند. همان‌طور که گفته شد جلوگیری از سفیدی مو با تغذیه امکان‌پذیر است؛ پس می‌توان با مصرف این مواد غذایی نیز به موهای خود کمک کنیم.
بعد از 30 دقیقه موها را با شامپو بدون سولفات بشویید.
شامپو حاوی مواد شیمیایی به مو‌ها آسیب می‌زند. استفاده از شامپو بدون سولفات که تقویت‌کننده و محرک رشد مو است به حفظ سلامت و استحکام موو ترمیم و بازسازی ساقه مو کمک میکند.
برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.
روغن نارگیل منبع اسید‌های چرب است که به مو نفوذ می‌کند و مو را تغذیه می‌کند. روغن کنجد به سیاه ماندن مو کمک می‌کند.
گل بامیه از سفیدی مو جلوگیری می‌کند و حالت دهنده مو است. ماسک آن‌ها فولیکول مو را تغذیه می‌کند، مو را صاف و نرم می‌کند و سلامت پوست و مو را تضمین می‌کند.
مواد طبیعی دیگری نیز مانند روغن سیاه دانه وجود دارد که از سفیدی مو جلوگیری می‌کند.
در این مقاله به بررسی جلوگیری از سفیدی مو با تغذیه پرداختیم و مواد مغذی مفید برای موهای شما بررسی شد که شما می‌توانید رژیم غذایی برای جلوگیری از سفیدی مو خود داشته و موهای شاداب و خوش‌حالت داشته باشید.
مواد غذایی عوامل موثری در سفیدی زود هنگام مو هستند؛ زیرا بدن ما ویتامین‌های مورد نیاز را از مواد غذایی تامین می‌کند. بعضی از مواد غذایی مانند: جگر، گوشت، نخود، عدس، مارمیت، شکلات‌تلخ و سالمون دارای ویتامین‌های مورد نیاز برای جلوگیری از سفیدی موهستند.
عوامل زیادی وجود دارند که بعضی از این عوامل موروثی و بقیه از غفلت ما به وجود آمده‌اند. عواملی مانند: کمبود ویتامین، سیگار کشیدن، استرس و رنگ‌ها یا محصولات شیمیایی از نمونه‌های آن‌ها هستند.
مواد طبیعی فراوانی برای جلوگیری یا رفع سفیدی مو وجود دارند. این مواد طبیعی با داشتن ویتامین‌ها به ما کمک می‌کنند تا از سفیدی مو جلوگیری کنیم. که ما می‌توانیم با ترکیب کردن آن‌ها یا هر کدام به تنهایی از آن‌ها استفاده کنیم. انگور فرنگی، برگ کاری، شنبلیله؛ برگ مریم‌گلی، کدو و روغن‌هایی مانند نارگیل، کنجد و سیاه دانه نمونه‌هایی از آن‌ها هستند.
شامپوهای بدون سولفات گزینه عالی برای شست‌و‌شوی مو‌های ما هستند؛ زیرا فاقد مواد شیمیایی و دارای ویتامین‌های مفید برای مو‌ها هستند و باعث نرمی و خوش‌حالتی مو می‌شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.





© کپی رایت 1395–1400

source

توسط salamatikhabari