یک مطالعه بزرگ گزارش می دهد که اگر همه افراد بین ۴۰ تا ۸۵ سال فقط ۱۰ دقیقه بیشتر در روز فعال باشند، طول عمر بیشتری خواهند داشت.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وب مِد، «پدرو سنت موریس»، محقق ارشد از مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده در مریلند، می‌گوید: «پیش بینی‌های ما بر اساس ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید است.»
برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۴۸۰۰ بزرگسال میانسال و مسن را که بخشی از یک مطالعه دولتی بهداشت و تغذیه بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ بودند، بررسی کردند. به مدت هفت روز، شرکت‌کنندگان برای ثبت فعالیت‌های خود از مانیتور استفاده کردند. محققان سپس داده‌های مرگ و میر در سراسر کشور را بررسی کردند تا ببینند چه تعداد تا پایان سال ۲۰۱۵ جان باخته اند.
نتیجه این بود که ورزش اضافی و بیشتر برای همه افراد مفید است و تأثیر زیادی دارد.
یافته‌ها نشان داد افزودن ۱۰ دقیقه ورزش، خطر مرگ شرکت کنندگان را در این دوره تا ۷ درصد کاهش داد؛ ۲۰ دقیقه اضافی خطر را تا ۱۳ درصد کاهش می‌دهد؛ و یک و نیم ساعت بیشتر فعالیت متوسط تا شدید خطر مرگ را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.
به عبارت دیگر، ۲۰ دقیقه ورزش اضافی می‌تواند از حدود ۲۱۰ هزار مرگ در سال جلوگیری کند و ۳۰ دقیقه ورزش بیشتر می‌تواند از بیش از ۲۷۰ هزار مرگ جلوگیری کند.
در حالی که این مطالعه علل خاصی از مرگ را بررسی نکرد، اما سنت موریس خاطرنشان کرد که «برخی از شایع‌ترین علل بیماری نظیر بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطان‌ها در بزرگسالانی که فعال‌تر هستند، قابل پیشگیری است.»
به گفته محققان، افزایش فعالیت روزانه کار سختی نیست. پیاده‌روی به منظور ورزش، دوچرخه‌سواری برای تفریح یا حمل‌ونقل، کار با دستگاه‌های کاردیو، و انجام ورزش‌هایی مانند تنیس یا گلف، همگی می‌توانند کمک کننده باشند.
نظافت خانه، کار در حیاط و بازی با بچه‌ها راه‌های دیگری برای افزایش سطح فعالیت هستند. پارک کردن دورتر از مقصد و پیاده روی بقیه راه نیز یک شیوه آسان است.
کپی شد
All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

source

توسط salamatikhabari