خبر خوان سلامت

لاغر شدن صورت چاق؛ راهنمای کامل روش های لاغری صورت

شما صورتی تپل و دوست‌داشتنی و قلبی مهربان دارید. درست است؟ اول از همه باید بگویم که راز جذابیت در اعتماد به نفس است. پس در مرحله‌ی اول، خود را به همین شکلی که هستید، بپذیرید و دوست داشته باشید. ما برای شادی کسی که دوستش داریم، تلاش می‌کنیم. علت اینکه شما به دنبال روش های لاغر شدن صورت چاق می‌گردید، دقیقاً همین است. تلاش برای بهتر شدن وضعیت خود، یکی از مهم‌ترین نشانه‌های دوست داشتنِ خود است. خب! مرحله‌ی بعدی چیست؟ خواندن این مقاله. ما قبلاً در مورد ماسک‌های خانگی برای چاق شدن صورت صحبت کرده‌ایم. اما حالا نوبت بررسی تمام روش های لاغر شدن صورت چاق است. خلاصه‌ی محتوایی که خواهید خواند این است:
فهرست مطالب
متخصصین کاهش وزن و مربیان ورزشی جمله‌ی معروفی دارند: کاهش وزن و چربی‌سوزیِ موضعی امکان‌پذیر نیست. یک روش ساده برای لاغری صورت چاق این است که از شر چربی کلی بدن خلاص شوید. یعنی کاملاً اضافه وزن را از بین ببرید. با اصلاح رژیم غذایی و لاغری بدن، صورت شما به‌سادگی لاغر خواهد شد.
 در طول روز کالری کمتری مصرف کنید تا بدن شما از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز خود، استفاده کند. اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، چربی‌های ناحیه‌ی صورت به‌تدریج محو می‌شوند و به هدف خود دست می‌یابید.
خبر خوش این است که با شروع رژیم کاهش وزن، اولین جایی که شروع به لاغر شدن می‌کند، گردن، فک و صورت است. بنابراین اصلاح رژیم غذایی و دریافت کالری کمتر، سریع ترین روش برای لاغری صورت است.
در مورد کالری نقصان چیزی می‌دانید؟ برای اینکه یک کیلو از وزن خود را از دست بدهیم، باید 3500 کالری بسوزانیم یا کمتر دریافت کنیم. فرض کنید که کالری تثبیت شما در وزن فعلی، 2500 است. اگر شما روزانه 2000 کالری مصرف کنید، ظرف یک هفته، 1 کیلو لاغر می‌شوید.
بهترین راه کاهش وزن این است که در این مسیر آهسته و پیوسته باشید. انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشید و فریب تبلیغات را نخورید. به‌مرور زمان متوجه می‌شوید که صورت شما لاغر تر شده است.
هر روز آب زیادی بنوشید تا بدن شما به‌طور کامل هیدراته شود. شواهد علمی زیادی در مورد فواید نوشیدن آب برای بدن وجود دارد. یکی از آن‌ها که به مقاله‌ی ما مربوط می‌شود این است که، ورم و پف صورت را کاهش می‌دهد.
آب، روند چربی‌سوزی را سریع‌تر نموده و باعث دفع سموم و پاک‌سازی کل بدن و از جمله صورت است. از این طریق، سلامت کلی بدن افزایش می‌یابد. همچنین ظاهر پوست و مو بسیار درخشان و جذاب می‌شود.
علاوه بر مواردی که ذکر شد، نوشیدن آب سرد، باعث کالری‌سوزی است بنابراین حتماً نوشیدن 8 لیوان آب را جزء اهداف روزانه‌ی خود قرار دهید. هیدراته نگه داشتن بدن باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید و به‌تدریج متوجه لاغری صورت چاق خود خواهید شد.
برای دیدن چهره‌ای لاغر و دل‌خواه، زیاد بخوابید. بدن برای سلامتی نیاز به خواب دارد. مطالعات زیادی کمبود خواب را با افزایش وزن مرتبط می‌دانند.
بدن خسته دچار نفخ  و پف می‌شود. همچنین افتادگی عضلات صورت به‌دلیل بی‌خوابی، شایع است. قانون کلی این است: بین 7 تا 8 ساعت بخوابید. البته رعایت یک روال منظم نیز در کیفیت خواب شما موثر است.
یکی از اجزاء مهم رژیم کاهش وزن، انتخاب غذای سالم است. شما می‌توانید کالری مجاز روزانه‌ی خود را با انتخاب‌هایی ضعیف و ناسالم، پر کنید. مثلاً بستنی، چیپس و کلوچه را در برنامه‌ی خود قرار دهید اما آن‌ها انتخاب‌های سالمی نیستند و شما را به هدفتان نمی‌رسانند.
البته قرار نیست این نوع خوراکی‌ها را مادام‌العمر، حذف کنید. بلکه تنها بخش کوچکی از برنامه‌ی خود را به آن‌ها اختصاص دهید. غذاهای اصلی خود را از بین سبزی‌ها، میوه‌های تازه، غلات کاملِ پر از فیبر، ماهی و سایر غذاهای غنی از پروتئین، انتخاب کنید.
غذاهای ناسالم معمولاً نمک زیادی دارند و نمک چیزی است که باید مصرف آن را کاهش دهید. نمک باعث احتباس مایعات بدن می‌شود که یکی از عوامل پف و چاقی  صورت است. شکر نیز با چاقی صورت ارتباط زیادی دارد. کربوهیدرات‌های ساده‌ی فراوری شده مثل همین شکر و سایر مشتقات آن می‌توانند باعث ایجاد ورم و پف در صورت شما باشند.
عامل دیگری که چاقی صورت را رقم می‌زند، مصرف مشروبات الکلی است. این نوشیدنی‌ها با خارج کردن آب بدن، باعث ایجاد پف در صورت می‌شوند. برای اینکه اثر این عوامل مخرب را بر صورت خود کم کنید از مواد غذایی زیر استفاده نمایید:
نکته‌ی دیگری که باز به بحث رژیم غذایی شما مربوط می‌شود، مسئله‌ آلرژی است. به کدام‌یک از مواد غذایی حساسیت دارید؟ آیا دچار عدم تحمل برخی از مواد مغذی هستید؟ می‌دانید که همین عوامل نیز در چاق به نظر رسیدن صورت شما دخیل هستند. برای تشخیص دقیق مسئله حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.
به‌عنوان مثال، برخی از افراد به گلوتن حساسیت دارند و ناچار به مصرف غذاهای فاقد گلوتن هستند. بسیاری از رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی آیتم‌های این چنینی را به لیست محصولات خود اضافه کرده‌اند.
یا برخی از افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر ممکن است دچار چاقی صورت باشند. اختلالات گوارشی در این مسئله نسبتاً شایع است و حدود 15 درصد از بزرگ‌سالان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
سایر عواملی که می‌توانند عامل ورم و پف در ناحیه‌ی صورت باشند عبارتند از:
سعی کنید عضلات صورت خود را با انجام برخی تمرینات، تقویت کنید. در واقع با این کار عضلات این ناحیه روی فرم می‌آیند و صورت شما لاغر تر جلوه می‌کند. علاوه بر این میزان افتادگی پوست صورت که معمولاً در اثر نیروی جاذبه و افزایش سن رخ می‌دهد، کاهش خواهد یافت.
یکی از این تمرینات پف کردن گونه نام دارد. یک نفس عمیق بکشید و هوا را در یکی از گونه‌های خود نگه دارید. سپس آن را به گونه‌ی دیگر انتقال دهید. این کار را چندین بار در طول روز انجام دهید.
تمرین لبخند برای تقویت عضلات گونه‌ها و دهان است. این کار را با تکرار حروف O و E انگلیسی انجام دهید. هر یک از حروف رو حدود 5 ثانیه بکشید. حالت E  مانند لبخندی است که در طول آن دندان‌ها را به‌هم فشار می‌دهید.
لب‌ها و بینی خود را به‌مدت پنج ثانیه به سمت راست بکشید. سپس همین کار را به‌طرف چپ انجام دهید. 30 بار این حرکت را تکرار کنید. به‌مرور زمان و در صورتی که تمرینات را به‌طور منظم انجام دهید، شاهد لاغر تر شدن صورت خود خواهید بود.
با ورزش متابولیسم بدن خود را افزایش دهید. اگر این کار را به‌صورت منظم انجام دهید، تغییراتی را در چهره خود نیز مشاهده خواهید کرد. حتماً می‌دانید که ورزش برای سلامت کلی بدن شما مفید است.
ممکن است بخواهید روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. البته پیاده‌روی ورزش نیست و فقط یک فعالیت بدنی محسوب می‌شود. یک برنامه‌ی مناسب تمرینی برای 3 تا 5 روز در هفته، عالی است. ورزش‌های قدرتی با افزایش حجم عضلات، به بالا رفتن متابولیسم و کالری‌سوزی بدن کمک می‌کنند. از این رو میزان چربی بدن کاهش یافته و صورت نیز لاغر خواهد شد.
البته ورزش به‌تنهایی باعث کاهش وزن و حفظ تناسب اندام نمی‌شود. انجام تمرینات ورزشی نباید باعث پیروی از یک رژیم غذایی ناسالم شود. 70 درصد مسئله‌ی کاهش وزن به نوع و میزان غذایی که می‌خورید، ارتباط دارد. البته ورزش باعث زیبایی و سلامتی بدن شما است اما به‌تنهایی کاری از پیش نمی‌برد.
روش های لاغری صورت فراوان است اما باید دید که کدام‌یک برای شخص شما کار می‌کند. در این بخش به بررسی برخی تمرینات خلاقانه می‌پردازیم که گفته می‌شود در لاغر کردن صورت نقش دارند:
باد کردن بادکنک گونه‌های شما را تقویت می‌کند، زیرا ماهیچه‌های موجود در آن‌ها به‌واسطه این تمرینات قوی می‌شوند. یک بادکنک بردارید و آن را پر از باد کنید. مجدداً باد آن را خالی کنید و 10 بار این حرکت را تکرار نمایید. در عرض 5 روز متوجه تغییرات واضحی خواهید شد.
حوله‌ی داغ را روی صورت خود قرار دهید. برخی معتقدند که گرمای حوله به کاهش چربی گونه‌ها کمک می‌کند. با این کار صورت شما عرق می‌کند و مقداری از چربی‌ها می‌سوزند. البته برای لاغری صورت می‌توانید از بخور گرم هم استفاده کنید.
جویدن آدامس بدون قند را امتحان کنید. 2 بار در روز و هر بار حدود 20 دقیقه این کار را انجام دهید. این آدامس‌ها کالری ندارند بنابراین از بابت افزایش وزن خیال شما راحت است. جویدن باعث می‌شود که عضلات صورت بیشتر تقویت شوند. علاوه بر آدامس، جویدن سیب سفت و هویج نیز به این روند کمک می‌کند.
ماساژ صورت هم در شبکه‌های اجتماعی بسیار ترند شده است. روزانه صدها ویدئوی آموزشی در این باره منتشر می‌شود. یک ویدئوی مناسب انتخاب کنید و با استفاده از روغن جوانه‌ی گندم، صورت را کاملاً چرب کنید. سپس حرکات ماساژ صورت برای لاغر شدن صورت چاق را دقیقاً اجرا کنید. در بخش تمرینات صورت به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است.
برای لاغرتر نشان دادن صورت از آرایش استفاده کنید. ترفندهای آرایشی مختلفی برای این کار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد توهم صورت لاغرتر استفاده کنید.
کرم پودر برنزه را در گودی گونه ها و دو طرف بینی خود بمالید. حالا به بالای گونه‌ها، رژگونه بزنید. با این کار صورت شما لاغر تر به‌نظر می‌رسد.
با کمک کرم پودر برنزه، در امتداد خط گونه یک خط بکشید. از پایین گوش تا گوشه دهان، خط دیگری رسم کنید. محل تلاقی این دو خط دقیقاً جایی است که باید آن را با رژگونه بپوشانید.
از کرم پودر برنزی که 2 درجه از رنگ طبیعی پوست شما، تیره‌تر است، استفاده کنید. با این کار فرم بیشتری روی صورت ایجاد می‌شود و باعث لاغرتر دیده شدن آن می‌شود.
روی آرایش چشم بیشتر کار کنید. با این کار چشم شما در معرض توجه قرار می‌گیرد و احتمالاً صورت لاغر تر به‌نظر خواهد آمد. اگر لب‌ها را با تکنیک‌های آرایشی، برجسته کنید، صورت گرد‌تر و تپل‌تر دیده خواهد شد. بنابراین باید چشم‌ها را در مرکز توجه قرار دهید.
روی مژه‌ها ریمل بزنید و بعد، از  خط چشم و سایه چشم استفاده کنید. حجم لب‌ها را اصلاً تغییر ندهید و تنها از یک براق‌کننده‌ی ساده استفاده نمایید.
برای لاغر نشان دادن صورت، ابروها را نازک کنید. ابروهای بلندتر و نازک‌تر، به صورت ظرافت بیشتری می‌بخشند. حتماً با آرایشگر در مورد دغدغه‌ی خود صحبت کنید تا بهترین فرم را به ابروهای شما بدهد.
کانتورینگ و متعادل‌سازی صورت را یاد بگیرید. خیلی از ستاره‌های هالیوودی از این تکنیک برای تغییر شکل صورت خود استفاده می‌کنند. با این روش و با استفاده از آرایش، می‌توان گونه‌ها را برجسته‌تر و بینی را کوچک‌تر نشان داد.
برای لاغری بینی، پودر کانتورینگ تیره‌تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید. خطی نازک از آن را روی هر طرف بینی خود بزنید. سپس، از یک برس آرایشی برای محو کردن آن در امتداد هر لبه‌ی بینی استفاده کنید. کمی کرم هایلایتر را به بالای ابرو بزنید و با آن خطی به سمت پایین و وسط بینی بکشید. با برس این خط را با پوست خود مخلوط نمایید.
برای ایجاد زاویه در صورت و لاغر تر نشان دادن آن، یک پودر کانتورینگ، که تیره‌تر از رنگ پوستتان هست، بردارید. خطی روی گونه‌ها بکشید و آن را کاملاً با پوست مخلوط کنید. رنگ این پودر باید 2 درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی صورت باشد. کانتورینگ به‌شما کمک می‌کند که تغییرات مدنظر را روی صورت خود ایجاد نمایید. مطلب عالی زیر نحوه‌ی صحیح انجام این کار را به شما یاد می‌دهد. حتماً روی دکمه کلیک کنید.
یکی دیگر از ترفندهای آرایشی دیگر برای لاغر کردن صورت ، استفاده از عنصر روشنایی است. از پودر هایلایت‌کننده کمک بگیرید و با استفاده از یک برس آرایشی، آن را زیر چشمان خود و وسط بینی خود بمالید.
این روش را با کانتورینگ ترکیب کنید تا زوایای دل‌خواه، روی صورت انجام شود. تضاد بین رنگ‌های روشن و تیره، صورت شما را لاغر تر نشان می‌دهد.
مدل مویی را انتخاب کنید که صورت شما را لاغرتر نشان دهد. حالت‌های مختلف مو، تاثیرات مختلفی روی صورت می‌گذارند. بسته به فرم صورت ، مدل مو می‌تواند صورت شما را گردتر یا لاغرتر نشان دهد.
اگر موهای شما بلند است، کمی آن‌ها را کوتاه کنید. مدل‌های موی کوتاه‌تر مناسب صورت های چاق است. بهتر است طول موها حداکثر تا روی سینه باشد.
مدل موی چتری برای صورت چاق چندان مناسب نیست و آن را تپل‌تر نشان می‌دهد. در کل، موهای حالت‌دار و فر برای صورت شما بهتر است. صاف کردن مو، صورت شما را گردتر نشان می‌دهد در حالیکه هدف شما داشتن صورت لاغر و کشیده‌تر است.
قبل از بررسی این گزینه‌ی سخت، دردناک و پرهزینه، بیشتر فکر کنید. چرا از ظاهر طبیعی خود راضی نیستید؟ به جای صرف هزینه برای تغییرات این چنینی، بهتر است روی سلامتی پوست خود سرمایه‌گذاری کنید. افراد زیادی همین مسیر را پیموده و حالا پشیمان هستند.
ممکن است این روش‌ها برای افراد مسن‌تر، مناسب باشد. اما اگر جوان هستید به روش‌های غیرجراحی که در این مقاله گفتم، بازگردید. اصلاح سبک زندگی، تغذیه و ورزش کردن می‌تواند شما را به خواسته‌ی تان برساند. در عین حال، سلامتی شما نیز با ایجاد چنین تغییراتی تضمین می‌شود.
روش‌هایی مانند ساکشن چربی یا لیفت صورت می‌تواند چربی یا پوست اضافی را از بین ببرد. برخی افراد نیز اقدام به کاشت گونه می‌کنند که این موارد ممکن است مناسب خانم‌های مسن باشد.
برای رفع غبغب و چربی زیر چانه نیز از روش‌های غیرتهاجمی مثل انجماد چربی یا تزریقاتی که باعث تجزیه بافت چربی در آن ناحیه می‌شود، استفاده کنید. البته اعتقاد شخصی‌ام این است که ساده ترین و بهترین روش برای لاغر شدن صورت چاق اصلاح سبک زندگی است.
خب به انتهای مطلب روش های لاغر شدن صورت چاق رسیدیم. امیدوارم که از این مقاله نکته‌های خوبی یاد گرفته باشید. به نظر شما بهترین روش برای رفع چاقی صورت کدام است؟ شما تجربه‌ای در مورد استفاده از این روش‌ها دارید؟ خیلی خوشحال خواهم شد اگر آن را با ما و سایر خوانندگان مقاله به اشتراک بگذارید.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





© کپی رایت 1395–1399
وب سایت ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. اطلاعات بیشتر در مورد: خط مشی کوکی

source

خروج از نسخه موبایل