هنگامی که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد سالم را در اختیار بدن قرار می دهید. رژیم غذایی متعادل مانند یک رژیم کامل است زیرا دارای نسبت مناسبی از مواد معدنی، ویتامین ها، سایر مواد مغذی ضروری و کالری است.
به گزارش ایسنا، یک رژیم غذایی متعادل دارای مواد غذایی از عناصر اصلی زیر است:
– پروتئین ها
– میوه ها
– سبزیجات
– دانه ها
– چربی ها/روغن ها
چرا رعایت یک رژیم غذایی متعادل مهم است؟
رعایت رژیم غذایی متعادل به شما کمک می کند تا سلامت خود را حفظ کنید و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. وقتی رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید عملکرد بهینه بدن کمتر می شود و ممکن است ابتلا به عفونت، خستگی، مه مغزی یا سایر مشکلات جسمی را تجربه کنید.
برخی از عوامل اصلی مرگ و میر از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع دو، سرطان و سکته مغزی ارتباط قوی با رژیم غذایی نامناسب و نامتعادل دارند.
غذاهایی که باید مصرف آنها را محدود یا از آنها اجتناب کرد
برای جلوگیری از دریافت کالری خالی، ضرورت دارد مصرف غذاهایی که از نظر مواد مغذی ضعیف و فاقد ارزش غذایی در نظر گرفته می شوند، محدود یا از مصرف آنها خودداری شود. نمونه هایی از این مواد غذایی عبارتند از:
– غذاهای بسیار فرآوری شده
– غلات تصفیه شده
– قندهای تصفیه شده
– نوشیدنی های شیرین
– گوشت قرمز و فرآوری شده
– چربی های اشباع و ترانس
– غذاهای با شاخص گلیسمی بالا
به گزارش ایسنا به نقل از وب ام دی، همچنین باید مصرف نمک و قند مازاد را محدود کرد. نمک بیش از حد فشار خون را بالا برده و خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد، همچنین قند بیش از حد می تواند خطر پوسیدگی دندان و چاقی را افزایش دهد.
انتهای پیام

source

توسط salamatikhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *